Awaria systemu ŚKUP. W środę rano ZTM poinformował, że nie działają kasowniki w pojazdach, automaty biletowe, Portal ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i aplikacja Mobilny ŚKUP.
Informację na ten temat podano w mediach społecznościowych.
– Zachęcamy do korzystania z zewnętrznych aplikacji mobilnych: SkyCash, mPay, Mobilet, zbiletem.pl i jakdojade oraz do zaopatrywania się w bilety papierowe – radzi Zarząd Transportu Metropolitalnego. Bilety autobusowe można skasować także w aplikacjach bankowych.
ZTM zapewnia, że trwają prace nad rozwiązaniem problemu. Z kolei strona Transport GZM (FB) podała informację, że działają kasowniki biletów papierowych w pojazdach.
(żms)
I właśnie dlatego nie należy całkowicie odchodzić od papieru, np. w postaci banknotów czy biletów. Pomijając kwestie śledzenia (bo wszystkie transakcje bezgotówkowe widać), wystarczy awaria systemu i nie ma za co zrobić zakupów albo jak pojechać autobusem. Ja zawsze mam w portfelu zarówno banknoty, jak i bilety papierowe – i tak polecam robić wszystkim. No ale „decyzja należy do Ciebie”, jak w starym programie TV.
Nie, należy brać powazne firmy informatyczne do poważnych projektów a nie to coś co wdrażało bubla śkup który był bublem od samego początku.
Oczywiście, to przede wszystkim. Z tym że szary obywatel nigdy nie ma gwarancji, czy wzięto porządną firmę. Często okazuje się to dopiero w chwili awarii. Lepiej więc dmuchać na zimne.
Nie mam aplikacji, nie mam konta, mam kartę ŚKUP a na niej pieniądze, ZTM uniemożliwia mi zakup biletu więc ja się tym nie przejmuję;)
Kogoś to dziwi? Przecież ŚKUP to był BUBEL od samego początku, on nigdy tak naprawdę w pełni nie działał aż wreszcie padł:))) A gdzie jest prokuratura wobec odpowiedzialnych za wybór zakup i wdrażanie w męczarniach tego bubla śkup?
Spokojnie okres ,,karencji” z dofinansowania z UE mija na dniach. Dlatego też zaraz śkup ma zostać wycofany. Niesety znam firmę, która stworzyła ten ,,idealny” system. Ich awaryjność i podejście do klienta pozostawia bardzo dużo do życzenia np. to użytkownik wskazuje im błąd i metodę rozwiązania problemu. Firma nic nie daje od siebie.
Ponoć z końcem marca ŚKUP ma zostać wycofany, może wtedy wkoncu skończą się częste problemy ;)
ŚKUP w nowej wersji, który zastąpi obecny będzie wprowadzać dokładnie ta sama wspomniana wyżej firma.
No to pachnie taką samą katastrofą:))) To niech im ta firma zapłaci odszkodowanie za moje darmowe przejazdy:)))
Ja też znam tę firmę na A która czego się nie dotknie to spier…..
Oczywiście jak zawsze pasażer jest w czarnej… i musi kombinować jak zakupić bilet bo jakiś śmieszny na siłę wszystkim wciskany system wysypał się. Brawo!
Pasażer niz nie musi, wsiadasz i jedziesz, ważne żebyś miał kartę a na niej pieniadze, nic ci nie mogą zrobić bo to oni uniemożliwiają ci zapłacenie za przejazd.
Tak powinno być. W praktyce nie ma gwarancji, że nie będziemy walczyć o rację z upartym kontrolerem biletów, a potem odwoływać się od mandatu itp. Ale takich przejść nie mam, więc tylko snuję czarne wizje.
Ekrany informacyjne Centrum Przesiadowego też padły, wczoraj wieczorem nic nie pokazywały.
Niektóre już od dłuższego czasu nic nie pokazują
Powiedzcie mi ile ten system jeszcze ma kosztować podatnika. Najpierw ogromne pieniądze na automaty SKUP teraz są wycofywane. Ludzie te pieniądze gdyby dać firmie zza granicy to lepiej by to wyszło. Poljaki jak coś zrobią to trzeba zarobić.
Pytanie kto odpowiedział za wybór i wdrażanie tego bubla śkup?
Co mnie obchodzą kasowniki papierowe jak mam pieniadze na karcie?
Niech wam Asecco zapłaci odszkodowanie:)))
Na pewno w tym dniu ZTM wypuścił wszystkie rezerwy kontrolerów i zbiera żniwo opłat karnych. Nikogo nie obchodzi, czy masz pieniądze na karcie, ważne jest, że nie możesz udowodnić skasowania. Wg ZTM awaria kasowników nie usprawiedliwia pasażera, gdyż powinien się zaopatrzyć w bilet papierowy lub mieć zainstalowaną odpowiednią aplikację. Pasażer może próbować odwoływać się do sądu, w szczęśliwym przypadku może nawet wygrać, ale po 2-3 latach w pierwszej instancji. Oczywiście ZTM mając lepszych prawników, złoży apelację i już po 5 latach będzie prawomocny wyrok, niekoniecznie na korzyść pasażera.
*****.
Jeśli masz kartę ŚKUP, to możesz na jej podstawie jechać. Nikt nie będzie sprawdzał, czy skasowałeś czy nie. I TO właśnie ZTM ogłosił, a nie te twoje pisowskie kłamstwa.
Niech firma która wdrażała system śkup zapłaci odszkodowanie ZTMowi za czas kiedy nie mogłam wnieść opłaty za przejazd z karty śkup.
Ostrzegam przed parkomatami. Tylko kartą – z gotówki nie wydają reszty tylko świstek z przeprosinami, że z powodu awarii…
Wyślij miastu te świstki jako zapłatę podatku.
Ale biurowiec na Koszutce imponujący.
ŚKUP to był bubel od samego początku do dziś, debilne nieczytelne kasowniki, częste awarie, działanie „jak chce”, do tego te karty najgorsza tandeta jaką widziałem, jakaś folia naklejona na plastik która się odkleja.
ŚKUP to jest temat dla prokuratury i NIK.
Awaria awarią ale jak mam kupić bilet miesięczny
Dobrze że ich z tym całym ZTMem i ich systemem nie wynieśli „hakerzy” na śmietnik w nocy. Skąd byśmy wzięli drugich takich nieudaczników od organizacji a raczej dezorganizacji komunikacji w GOP?
dzisiaj media piszą już o cyberataku
To są bzdury, tam nie trzeba cyberataku, samą katastrofą jest system śkup i ci nieudacznicy teraz się tak tłumaczą, wystarczy zobaczyć jaka „wspaniała” firma informatyczna wdrażała bubla śkup to się wszystko wyjaśni…
W ogóle to po co przywracają starego bubla który padł skoro na dniach (z małym przesunięciem – wiadomo Aseco) mieli włączać nową działającą wersję bubla śkup?
To oczywiste, że pilnie musi pojawić się całkiem zupełnie kompletnie nowy SMOK
(System Metropolitalnej Obsługi Komunikacji), który pożre 5 do 7 miliardów na swoje własne wymyślenie, opracowanie, stworzenie, przetestowanie, wdrożenie i uruchomienie.