Jezdnia na ul. Chorzowskiej znajduje się w fatalnym stanie, ale wiele wskazuje na to, że w tym roku remont nie zostanie rozpoczęty.
Planowana modernizacja ulicy ma objąć nie tylko nawierzchnię jezdni, ale też sąsiadujące z nią torowisko. W Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta na lata 2024-2026 zostały zabezpieczone na ten cel środki w kwocie 40 mln złotych. Inwestycję najpierw zatrzymały kwestie związane z infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową) i sprawy właścicielskie. Natomiast kosztem 365 tysięcy złotych wykonano już dokumentację projektową. Wcześniej przygotowano dwuwariantową koncepcję zagospodarowania terenu po nieczynnym torowisku tramwajowym w ciągu ulicy. Jej autorem była gliwicka firma Eurodroga Milan Sternik.
Teraz drogowcy czekają na uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRiD). Kiedy to nastąpi? Tego ZDM nie jest w stanie określić. Podobnie jak daty rozpoczęcia modernizacji.
– Na obecną chwilę trudno deklarować konkretne terminy, czy nawet przybliżone daty. Jestem zwolenniczką opierania się o fakty, aniżeli wróżenie ze szklanej kuli – przyznaje Jadwiga Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.
Zmiany mają objąć 3-kilometrowy odcinek od skrzyżowania ulic Zabrskiej, Dąbrowskiego i Poniatowskiego do zajezdni tramwajowej przy ul. Chorzowskiej wraz z terenem po nieczynnym torowisku.
Planowane jest wydzielenie trzech pasów ruchu na odcinku zabudowy mieszkaniowej (dwa pasy ruchu do jazdy na wprost + pas ruchu do skrętu w lewo w obszarze skrzyżowań i zjazdów) oraz wydzielenie dwóch pasów ruchu na pozostałym odcinku drogi.
Na całym modernizowanym odcinku ul. Chorzowskiej, po jej południowej stronie powstać ma wydzielona ścieżka rowerowa. Co ciekawe, do tego celu wykorzystana ma zostać także dawna trasa linii tramwajowej nad torami kolejowymi w pobliżu skrzyżowania z ul. Szymanowskiego. Wzdłuż ulicy pojawić się ma także zieleń oraz zatoki autobusowe i postojowe.
(msz)
Stiborska – a kiedy skończycie ten rozgrzebany śmietnik przed dworcem PKP / Zwycięstwa i Placem Piastów ?
A co do Chorzowskiej – przedsiębiorcy którzy mają swoje firmy przy tej ulicy, powinni już teraz przenieść te firmy do innych lokalizacji. Bo jak ci dyletanci z ZDM-u PRUiM-u i Eurovii zabiorą się za dłubanie tej ulicy, to zajmie im to dobre 7 lat – a takiego czasu nie wytrzyma żadna firma odcięta od klientów przez amatorów z PRUiM-u (który oczywiście wygra ten przetarg – chyba że do UM Gliwice i PRUiM wejdzie w końcu CBA i prokurator)
CBA to niech najpierw wejdzie do siebie jak im własna kasjerka buchnęła kasę.
Tragedia , mają mieszkańców za debili , wszystkie te instytucje to takie rodzinne skarbonki . Przykładem jest ul zbożowa ! Ja wiem ze mało osób tam bywa ale był zjazd z dk88 na Toszecka i co ? Rok temu miało się to zakończyć , teraz cisza i z jednej strony może lepiej ze nie robią chorzowskiej , rozkopali by i tak by było przez pare dobrych lat .
Na jesieni są wybory , może to ich obudzi i przez ten czas coś zrobią jak trzeba
Polowa jezdni w mieście przedstawia sobą obraz nędzy i rozpaczy. Remontować trzeba na bieżąco, cały rok, non stop, w całym mieście a nie z doskoku, jak już pojawiają się groźby pozwów za uszkodzone mienie. Dotyczy to również pozapadanych studzienek, które w normalnych krajach się wyrównuje z nawierzchnią ale Gliwicom takie technologie są równie obce, co czujniki zmierzchowe.
Od lat obserwuję totalną niemoc urzędników w ważeniu miejskich priorytetów. Pluskadełka, podwyżki i loże dla vipów a na podstawowe rzeczy jak drogi i służba zdrowia w kasie „widać dno”.
Co się dziwisz, że takie ” zaawansowane” prace przerastają tę ekipę, skoro nawet uprzątnięcie ziemi i liści przy krawężnikach, albo niedopuszczenie do zarastania chodników stanowi problem nie do rozwiązania.
Wzięliśmy kredyt 400mln na piękną halę pomnik pana senatora przy nieco więcej niz 2 krotnym budżecie miasta to teraz trzeba to spłacać. Więc na nic nie ma kasy a robimy tylko to na co da się zdobyć pieniądze unijne. A nie ma programów naprawy chodników, nawierzchni ulic i w budżecie nie ma na to kasy. Nawet jak coś uciułają to idzie na miejskie spółki, które te środki przeznaczają na bieżące funkcjonowanie a zadania robia tylko, żeby zrobić. Popatrzcie jak budują obwodnicę – prawie 50 mln za 1,6km prostej drogi bez mostów, tuneli estakad. Autostrady w Alpach były tańsze. Wilcze doły… Czytaj więcej »
Taka tu przyszłość
Jakość nawierzchni ul.Chorzowskiej = pąsowy rumieniec wstydu na licach rządzących miastem.
Są raczej bezwstydni…
to zdjęcie to kwintesencja wieloletnich rządów platformy,gospodarskiej ręki frankiewicza i neumanna..Wstyd i hańba!
Czyj wstyd i hańba, płaciliśmy im za „przychodzenie do pracy” nie kontrolując jak ją wykonują. Sami jesteśmy sobie winni, nieprawdaż???
Tylko ci co na nich głosowali.
Szczególnie ci, którzy nie poszli na wybory. Zagłosowali nogami.
Doprawdy? a czego dokonali ci którzy na nich nie głosowali, bo jakoś w Gliwicach głucho od silnej opozycji we wszystkich kwestiach społecznych w przeciwieństwie do innych aktywnych miast.
Zawsze można się popłakać przed kamerami, z powodu że Gliwice nie zasługują na tak wspaniałego prezydenta.
A co robi miejscowa rada osiedla ? Zabiega o remont ulicy ? Siedzą w siedzibie grają w karty piją wiśniówkę i sikają wkoło muszli, chociaż ostatnio spożywali pomaranczówkę.
A co może zrobić rada osiedla ? To tylko kółko towarzysko-plotkarskie, tak to zostało zaprojektowane, tak to jest realizowane, tak to jest wykorzystywane.
No właśnie dlaczego taki dziaders rządzi Gliwicami ? Czy to dlatego, że Gliwice to miasto emerytów głosujących na PiS i zachodzi zjawisko solidarności wiekowej ?
Może to tylko efekt zwiększonej ilości zachorowań na depresję i samobójstw z nią związanych wśród młodego pokolenia, dzięki radosnym rządom PiSu a zaaplikowane lekarstwo w postaci 500 plus nie jest warte nawet 5 złotych.
Jest już nowe lekarstwo na horyzoncie.
Czyli socjalizmu ciąg dalszy i zadłużania państwa.
PiS tworzy silne państwo, zadłużając je ponad wszelkie miary.
co ma pis lub państwo do lokalnych złodzieji?
Przykład idzie z góry.
Od blisko 10 lat myślą co tam należy zrobić? Przecież gdy były tam jeszcze tory można się było nad tym zastanawiać. Cały czas jednak mają kierowcy wpadać w dziury i niszczyć swoje samochody. Jedyny plus taki że kierowcy nie wariują na tym odcinku tak jak w centrum miasta i nie przekraczają tak bardzo prędkości.
Tory tramwajowe są. Ulicę należy wyremontować, tramwaj puścić do ul.Dąbrowskiego, ot cała filozofia.
Po to torach tramwajowych można urządzić przejażdżki ręcznymi drezynami „Machajkami” co będzie dodatkową atrakcją dla wypoczywających w parku i korzystających z tężni a przy okazji umożliwi również transport pasażerów z jednego końca ul. Chorzowskiej na drugi.
Ale będzie zaiwaniać z wiaduktu nad ul. Towarową !!!
Czy „machajki” wrócą na Zwyciestwa jako alternatywny pojazd eko od Dworca do Rynku ? kontekście inwestycji niskobudżetowej oraz prozdrowotnej to tory są Idea jak najbardziej na czasie ?
Tramwaj tak tylko że najbardziej ekologiczny czyli konny tak jak to proponował były prezydent Frankiewicz, mam nadzieję że spuścizna po nim w Gliwicach wiecznie żywa.
Zastanawiające jest, że Gliwice szczycą się tym ze są w pierwszej 3 najbogatszych miast w Polsce na prawach powiatu a czasem jak widzi się stan dróg w mieście to w Polsce B, C czy jakie tam literki jeszcze są używana dla biedniejszych regionów wygląda to o niebo lepiej…
Trochę wstyd…
to najwieksza POrażka tego miasta i w ogóle!
Mam wrażenie, że już większość ulic w mieście jest w złym stanie, straszą dziury. Czy to tylko wpływ zimy? Nie sądzę. Kiedy gliwiccy urzędasy wezmą się do roboty i naprawę dróg?
Zgadzam się z Tobą, drogi są w gorszym stanie. Napraw prewencyjnych jest po prostu mniej. To czuć jadąc samochodem. Jakość zarządzania ma tendencję spadkową.
Też się z tobą zgadzam, kompleksowy remont wszystkich ulic w Gliwicach od razu pozwoli na ich zwężenie tak jak to w Warszawie zwęża ulice smerf Goguś myślący po francusku Trzaskowski, dzięki temu ulice uzyskają odpowiednią gładkość jak przysłowiowy stół a poprzednie nierówności przywrócą im zamontowane podczas remontu progi zwalniające przed każdym przejściem dla pieszych, których również przybędzie dzięki remontowi a także dzięki temu zwiększy się ilość znaków drogowych.
Progi nie. Tylko wyniesione przejścia.
„Wynieść” to należy tych, którzy z nakazowego socjalizmu jeszcze się nie otrząsnęli.
Niech zrobią tak wyniesione jak ambony myśliwskie w lesie.
Dzięki temu ulice w Gliwicach zostaną doprowadzone do eurokołchozowego poziomu.
Racja , ale chodniki też w kiepskim stanie , ubytki w nawierzchni szczególnie przy studniach telefonicznych , w wielu miejscach z chodnika sterczą resztki słupków po znakach drogowych. Zle je obcięto.ZDM chyba nie robi przeglądów chodników w mieście .
Jak się ciemnotę do pracy wynajmuje to nie można oczekiwać, że słupek będzie należycie obcięty.
Jest progres. Nie ma wymówki, że to wina PiS-u i Polskiego Ładu.
Teraz drogowcy czekają na uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Kiedy to nastąpi? Tego ZDM nie jest w stanie określić. Podobnie jak daty rozpoczęcia modernizacji.
Sprawa dziur w jezdni została przecież załatwiona na szybko,wystarczyło zapodać znaki ograniczenia prędkości
Po co sie goraczkowac wypowiedziami,ktore nic nie wnosza. Szkoda Waszego zdrowia.Obecnie bedzie tylko gorzej ,bez przyszlosci dla waszych dzieci,ktorym w glowach obecnie tylko machanie kamerka i zarabianie na niczym na youtobe ,zabawa itd. Przykre ale taka jest prawda.
Chcieliście likwidacji tramwaju to macie piękną autostradę :)))
jakiś czas temu miała się odbywać inspekcja tego jak widoczne są przejścia dla pieszych w Gliwicach. Ciekawe jak te oznaczenia wypadły które są pokazane na zdjęciach.
Ważne, że będą ścieżki rowerowe bo przecież większość mieszkańców jeździ rowerem jak w Chinach.
Ze ścieżką rowerową schrzaniono sprawę, gdyż został rozebrany wiadukt kolejowy nad DK 88 i ścieżkę można było poprowadzić śladem dawnej linii kolejowej z Gliwic do Bytomia aż do centrum M1 w Zabrzu czy do Kąpieliska Leśnego w Zabrzu i lasu za kąpieliskiem
Poprowadzony tamtędy ciąg pieszo-rowerowy umożliwiłby również legalne zgodnie z prawem dojście na piechotę do komisariatu policji autostradowej, jak również bazy drogowej służb utrzymania autostrady, dzięki któremu pracujący tam funkcjonariusze policji idący do pracy na piechotę z przystanku autobusowego nie musieli by skakać przez rzeczkę po wykonanym przez nich nielegalnej drewnianej chwiejnej kładce.
Ścieżki rowerowe są niepotrzebne, korzystam z polnych dróg i leśnych duktów i docieram tylko do sobie znanych miejsc, które mam na wyłączność a tak to zwali się do nich wielkomiejska hołota, wystrojona od stóp do głów w niepotrzebne gadżety z Decathlona i koniecznie oddająca do przeglądu rower przed sezonem, chociaż mu nic nie dolega.
Ulice Szymanowskiego do Chorzowskiej i kawałek Chorzowskiej w kierunku zjazdow na dk88 i autostradę dało się wyremontować żeby „elita” z Żernik miała komfort. Plebs z Zatorza niech jeździ po dziurach
Chorzowska? Połowa ulic w mieście wymaga szybkiej interwencji – naprawy lub grubszego remontu. Na Sobieskiego, na wysokości SP9 zapada się kostka, nieco niżej, na pajączku wystają elementy odwodnienia nieczynnego torowiska, dziury na skrzyżowaniu Wyspiańskiego-Orlickiego do tego coroczne problemy po zimie, związane z posypywaniem solą i zamarzaniem wody w szczelinach jezdni.
Dla ZDMów, PRUiMów, Remondisów itp. miejskich spółek, podspółek, spółek córek i innych spółeczek to, że sprzątania i remonty bieżące wykonuje się na bieżąco i że się je w ogóle wykonuje, stanowi nie lada zaskoczenie każdej wiosny. Tak w okolicach października pan Henio z panem Wiesiem uruchomią magiczną beczułkę z bitumem i z pomocą wiaderka i zestawu łopat połatają i uklepią co trzeba tu i ówdzie przed następną zimą.
Tak to jest jak miastem rządzi Koalicja Obywatelska.
Po co to naprawiać i tak niebawem wojna wszystko zniszczy. Budujcie schrony Pani Stiborska, są bardziej zasadne chociaż i tak w niczym nie pomogą bo nawet wojny obecnie inaczej się prowadzi.
Niedaleko Chorzowskiej jest już schron przy ul. Brzozowej, wystarczy go lekko odświeżyć.
Schron będzie potrzebny bo PiS właśnie dokonuje zakupu haubic w Korei aby w polskiej fabryce można było wygasić produkcję haubic, fabrykę zamknąć a ludzi zwolnić.
Ulicę Chorzowską należy zwęzić tak jak zwęża ulice w Warszawie smerf Goguś myślący po francusku Trzaskowski a jej kosztem poszerzyć park Żorek bo jest za mały.
” Wzdłuż ulicy pojawić się ma także zieleń oraz zatoki autobusowe i postojowe.” Przecież ta zieleń już jest. Zapewne chodzi o to że tę istniejącą się wytnie by postawić sarkofagi na nowe drzewka. No i prosimy o dużo świateł – dwa na kazdym odcinku 100 metrów, o żólto czarnych barierkach nie wspomnę, bo przecież tępogłowi rowerzyści nie wiedzą że na jezdnię nie mają wstępu bez sygnalizowania dzwonkiem takiej operacji…
Wizja lokalna Chorzowskiej 2019 == https://photos.app.goo.gl/Xptv58ufiybH4vUF7
Zieleń przy ulicy Chorzowskiej jest w większości po za pasem drogowym na poboczu na prywatnych terenach, przy samej ulicy pomiędzy jezdnią a chodnikiem jest kilka starych drzew i znacznie więcej nowo nasadzonych, całkiem już sporych czy to je chciałbyś powycinać a na ich miejsce sadzić znowu nowe drzewa ?
Hm, proszę przeczytaj jeszcze raz mój post. Czy ja coś chcę wycinać? Chyba ze Pański post jest do namaszczonego .
Mam ci zacytować co sam napisałeś bo tego nie wiesz ?
Myląc nazwą, ulica Chorzowska wiedzie z Gliwic do Zabrza.
Z tego powodu musi być utrzymywana w określonym stanie. Pozbawiona wierzchnich warstw luksusu, pełna pogruchotanych i przegniłych od rdzy elementów infrastruktury pobocznej, wielomiejscowo przechodząca w pegeerowską gruntówkę i łatana wyłącznie metodą najbardziej chamskiej prowizorki – na popiół z peta spajany plwociną ekipy drogowców.
Tylko w ten sposób Gliwice mogą – jednocześnie – przygotowawczo łagodzić szok kulturowy u wjeżdżających do Zabrza, jak i zapewniać uspokajający „widok znajomy ten” dla przekraczających gliwickie rogatki od strony zabrskiej dzielnicy Maciejów.
Ampuła, to nie jest kraj dla starych ludzi
Niby wszystko prawda, ale pomyliłeś kierunki. Ten szok działa w drugą stronę bo już od Maciejowa widok mamy następujący:
https://www.google.pl/maps/@50.3054556,18.7368154,3a,75y,108.24h,96.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbK5Dhrq8Mya70OYwNEKjVw!2e0!7i16384!8i8192
a gdy się zagłębić w drogowe niuanse to i taki:
https://www.google.pl/maps/@50.2976484,18.7806931,3a,15y,153.5h,102.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sipjqttA5Tz_pnzVg3sWKtA!2e0!7i16384!8i8192
albo taki:
https://www.google.pl/maps/@50.2917155,18.7833943,3a,60y,157.09h,84.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZrg3vnRSn10_B4g0fbs5-A!2e0!7i16384!8i8192
Szok i niedowierzanie! Ampuła ma przewagę plusów!
Już nie