Więcej policyjnych patroli na całej DTŚ. To efekt wielu wypadków

Tylko w tym roku na odcinku Gliwice – Katowice DTŚ odnotowano prawie 100 zdarzeń drogowych, w których zginęło pięć osób.

W związku z fatalnymi statystykami, w ostatnich dniach na średnicówkę wyjechało więcej policyjnych patroli. Wiele wskazuje na to, że ponad 30-kilometrowy odcinek będzie pod specjalnym nadzorem także w przyszłości.

– Drogowa Trasa Średnicowa jest drogą równoległą do autostrady A4, jednak natężenie ruchu na obu jest bardzo zbliżone. Biorąc pod uwagę fakt, że na podobnym odcinku „średnicówka” ma 26 węzłów drogowych, podczas gdy na autostradzie jest ich 6, to właśnie stąd poruszanie się po DTŚ-ce wymaga od kierujących jeszcze większego skupienia – przypominają mundurowi.

Z policyjnych danych wynika, że główną przyczyną wypadków na DTŚ jest przekraczanie prędkości.

– Potwierdzeniem tego są wyniki tylko kilkugodzinnych działań policyjnych z wykorzystaniem radarowych mierników prędkości i wideorejestratorów. W przypadku 85 kontroli pojazdów, aż 80 z nich spowodowane było przekroczeniem dopuszczalnej prędkości. Istotnym jest fakt, że w trakcie obecności większej liczby policyjnych patroli, na drodze tej nie doszło do żadnego zdarzenia drogowego. W związku z tym podobne działania z pewnością będą kontynuowane – zapowiadają mundurowi.

W Gliwicach, gdzie choć średnicówka powoli przestaje pachnieć świeżością to wciąż jest relatywnie nową drogą, nie doszło w tym roku na szczęście do wypadków śmiertelnych. W 2018 roku odnotowano łącznie 17 zdarzeń drogowych. 16 z nich to kolizje, a jeden to wypadek – potrącenie pieszego. Policja wskazuje natomiast miejsce podwyższonego ryzyka na gliwickim odcinku trasy.

– Z analizy wydarzeń wynika, iż najczęściej do zdarzeń dochodzi na wysokości rond z DK88. Najczęstszymi przyczynami zdarzeń są: niezachowanie należytej odległości od innego użytkownika drogi oraz wymuszenie pierwszeństwa przejazdu – informuje starszy sierżant Krzysztof Pochwatka z Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach.

Gliwicki odcinek DTŚ choć stosunkowo bezpieczny, nie ustrzegł się niestety w swojej krótkiej historii wypadku śmiertelnego. W 2016 roku zginął pracownik techniczny wykonujący prace porządkowe na zlecenie DTŚ S.A.
(msz)

Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
black_horse
black_horse

Niech też w końcu zrobią porządek z tymi jadącymi środkowym pasem przez cały czas. To jakaś istna plaga jest.

Gość
Gość

@black_horse

Zgadzam się w 100%.
Zastanawiają mnie statystyki. Większość jadących środkowym pasem to kobiety jadące małym autkiem gdzie (jak domniemuję) chłop pokazał jak dojechać do pracy, marketu, mamusi i jedzie taka biedna środkiem bo jej chłop zapomniał nadmienić, że na drodze są tez inni. Kierownica na piersiach, tępo zapatrzona przed siebie.Druga tak samo liczna grupa to kierowcy płci męskiej kierujący dostawczakami-gadają przez telefon i blokują jazdę.
O co im chodzi z tą jazdą środkiem?

No i te migacze-Sygnalizuje się zamiar a nie fakt skrętu lub zmiany pasa ruchu!!!!!!
Tego większość kobiet i część mężczyzn nie rozumie.

Danio
Danio

Choć nie podoba mi się generalizowanie w stosunku do kobiet to jednak z przykrością muszę przyznać rację. Jak widzę paniusię którą wyprzedzam prawą stroną, a ona wtedy orientuje się żeby tez zjechać na prawy pas to mnie bierze.

Gość
Gość

@Danio
Starałem się generalizować tylko pokazać statystyki. Dlatego napisalem większość kobiet a nie napisałem wszystkie. Widze błędy obywu płci natomiast w tej materii kobiety przeważają

Ad
Ad

@Danio
Niestety, ale nie orientują się tylko dalej jadą środkowym. A nie orientują się, bo:
a. nie mają bladego pojęcia, że popełniają wykroczenie
b. ich techniczne umiejętności prowadzenia samochodu są mizerne

Ampuła
Ampuła
Odsetek kobiet za kółkiem stale się zwiększa, więc i problem “kierownicy na piersiach” narasta, żeby nie powiedzieć, że pęcznieje. Nie czekając na miarodajne badania amerykańskich seksuologów, można próbować rozgryźć zjawisko samemu. Kobieta przyciskająca tułów do kierownicy musi przecież mieć jakiś cel, który jest całkowicie rozbieżny nie tylko z upierdliwymi wytycznymi szkół jazdy, ale z praktyczną wygodą i swobodą kontroli nad pojazdem. Wydaje się, że chodzi o stałe pobudzanie sutków przez kontakt z poruszającym się na boki wieńcem kierownicy. W pewnych konfiguracjach “układ kierownicy – rozmiar ciała – wysokość siedziska” może też dochodzić do stymulowania okolic nadpodburzusza, a nawet szczytów ud,… Czytaj więcej »
AndrzejD
AndrzejD

Widzę że coraz więcej ludzi wk….ją jełopy jeżdżące wolno środkowym czy lewym pasem.
Z roku na rok jest coraz gorzej. Tak samo jest na autostradzie. Najgorsi – niezależnie od płci, są kierowcy małych samochodów. Do tego ćwierćmózgi z ciężarówek które wyprzedzają się przez kilka km, bo różnica prędkości wynosi 1km/h. Ale psy oczywiście takim krzywdy nie zrobią, bo najłatwiej zdjąć kogoś na fotoradar.

LEWY PAS
LEWY PAS

Dokładnie, paniusie robią make-up i środkowy pas. Ludzie w Polsce jeździmy lewym pasem. LEWYM PASEM

Darek
Darek

Lewym, powiadasz?

Mis
Mis

Hehe dobre

heli1b
heli1b

Kto to wyjaśni, bo nie ogarniam?
Przy słusznym wpisie black_horse stosunek potępiających jazdę środkowym pasem do zwolenników takiej jazdy na tę chwilę wynosi 31/1, moment dam plusa 32/1 co daje ~ 97% i tak m/w się to kształtuje, gdy zapytać kogokolwiek. Nie znam nikogo kto by powiedział “tak jazda środkowym (lewym) pasem jest wporzo”.
Dlaczego więc 97% kierowców jeździ tym środkowym pasem.

Urko
Urko

Odpowiedź na Twoje ostatnie pytanie wymaga 0,5 l. Co najmniej :-)

filozof
filozof

Przecież odpowiedź jest prosta i zawiera się w jednym słowie: hipokryci.
A teraz się zrewanżuj i wytłumacz głosowanie na komentarz ja234:
“Niech wlepiają wysokie mandaty(np.10 tys) piratom drogowym.Powinni też zabierać prawo jazdy.”

3 do 10

heli1b
heli1b

Spróbuję
“Szeryf” – osoba niekompetentna i nieupoważniona do pełnienia funkcji jaką sama sobie przypisuje. Nikt nie lubi “szeryfów”, którym się wydaje, że mogą osądzać, wyrokować a w skrajnie patologicznych przypadkach nawet egzekwować własne wyroki.
97% ludzi “szeryfom” mówi – NIE

filozof
filozof

Super pokrętna logika. Ale twój “szeryf” wcale nie napisał, że chce sam wymierzać karę za przestępstwa. Za to ty i inni kierowcy uznaliście, że piratów drogowych nie trzeba karać. Możliwe, że macie w tym własny ciasny interes. Kto wie, może staniecie się ofiarami pirata, ale w tedy nie wydzierajcie mordy, żeby go ścigać i karać. Nie bądźcie “szeryfami”. Shit happens.

heli1b
heli1b

@filozof “Za to ty i inni kierowcy uznaliście, że piratów drogowych nie trzeba karać.”
Naprawdę tak uznaliśmy? A w którym miejscu?

Ad
Ad

@heli1b
bo 99% wypowiedzi w tym temacie to posty mężczyzn

ja234
ja234

@heli1, ja Ci odpowiem.Większość kierujących to nadęte, aroganckie,bufony,prostaki o rozdętym ego.Mającym duże mniemanie o sobie i swoich umiejętnościach.Tak jeżdżący odreagowują swoje frustracje i kompleksy.Większość tak jeździ i nie widzi w tym nic złego.Tacy kierujący, którym włącza się myślenie i cisną ile wlezie.

Policja mówi wyraźnie jeździ się prawym pasem. Nie lewym, nie środkowym, tylko do cholery PRAWYM.

heli1b
heli1b
“Większość …………………. to nadęte, aroganckie,bufony,prostaki o rozdętym ego.Mającym duże mniemanie o sobie…” W wykropkowane równie dobrze możesz wstawić jakąkolwiek grupę i będzie pasować. “Większość urzędników, pieszych, cyklistów, lekarzy, kelnerów, właścicieli psów, palaczy balkonowych to nadęte, prostackie, egoistyczne …” Gdy mija mnie debil motocyklista z pustymi rurami zamiast tłumika sam mam ochotę włożyć mu kij w szprychy a pierwszy radiowóz jaki zobaczę w McDonaldzie obrzucić guanem, ale mimo wszystko staram się nie pisać, że WIĘKSZOŚĆ policjantów ma to w d***e, że WIĘKSZOŚĆ diagnostów to banda bałwanów podbijających przeglądy za flaszkę. Nie piszę że WSZYSCY motocykliści to kretyni, bo sam też jeżdżę… Czytaj więcej »
Krzysztof
Krzysztof

Niektórym, błędnie wydaje się, że jadąc środkiem jest bezpiecznie. A tymczasem guzik, trzeba kontrolować obydwa pasy. Najgorsze jest to, że w ostatnich dniach, dwa razy widziałem “eLkę” kurczowo jadącą środkiem drogi!

dfdf
dfdf

pokaż mi w Gliwicach te trzy pasy? od centrum do europy centralnej jest może fragment drogi ograniczenie 100 km! pozostałe to 70km (zjazdy – wjazdy). Tak naprawdę wszyscy łamią te ograniczenia 120 cały kawałek kto by tam zwalniał , kierowcy ciężarówek , mikrobusy , zdezelowane bmw itd. Mistrzowie kierownicy

xe
xe

Skoro jesteśmy w temacie bezpieczeństwa na drogach to mam pytanie za milion dolarów do właścicieli BMW i AUDI: Po co są w samochodzie kierunkowskazy i jak się ich używa?

Cookie Monster
Cookie Monster

Te ronda (“okulary”) powinny byc przebudowane stanowia przeszkode przy tym natezeniu ruchu i sa powodem tworzenia sie codziennych korkow. Poza tym niebezpieczne sa miejsca gdzie pas rozbiegowy jednego wjazdu zazebia sie z pasem zjazdowym kolejnego.

Mis
Mis

Dokładnie. Te ronda są tragiczne, jescze te bandy betonowe i zielona górka na środku. Zrobiono wszystko aby utrudnic widoczność.

Steed
Steed

Zgadzam się. Jeśli ktoś przejeżdża dts’ ka przez rondo na wprost to nie musi nawet za bardzo zwalniać, co umozliwia szybka jazde i jest bardzo niebezpieczne dla tych co chcą się włączyć do ruchu. Rondo powinno być tak zaprojektowane żeby każdy kto na nie wjezdzal musiał zwolnić i wtedy każdy ma takia sama możliwość wjazdu.

Ad
Ad

a najlepiej musiał się zatrzymać przed rondem, wyjść z auta, rozejrzeć się a potem biegusiem z powrotem za kółko i sruuuuu przez rondo…

“Drogowa Trasa Średnicowa jest drogą równoległą do autostrady A4, jednak natężenie ruchu na obu jest bardzo zbliżone”.Jest takie same!Samochody i motory pędzą,normalnie pędzą! Hałas jest taki,że o odpoczynku w Parku Chopina można zapomnieć już dawno.

Urko
Urko

Ale za to znacząco poprawiła się jakość powietrza w centrum. Tak przynajmniej twierdził jeden z urzędników broniących przebiegu DTŚ. PS. Dalej czekam na badania , które to potwierdzą …

piasek
piasek

Nie czekaj, tylko daj się zbadać od razu. Tak będzie lepiej dla nas, ale najlepiej dla ciebie:-)

Prędkość prędkością ale wiele kierowców nie wie jak jeździć na podwójnym rondzie

AndrzejD
AndrzejD

Wielu kierowców nie wie jak poprawnie włączać się do ruchu, jak poprawnie wyprzedzać, jak poprawnie jeździć po autostradach, i wiele innych rzeczy. W zasadzie to większość kierowców jeździ bardzo kiepsko i niepewnie.

Większość jeździ wolno. Ale oczywiście spora grupa jeździ bardzo szybko. I jest tam niebezpiecznie. Odcinkowy pomiar załatwiłby sprawę.

Dym
Dym
Ciekawe bo z artykulu wynika ze najczesciej dochodzi do zdarzen ma aysokosci rond – jak tam mozna przekroczyc predkosc? Ronda sa zle wyprofilowane, pasy sa za waskie – najlepiej widac to jak rownolegle na 2 pasach proboje jechac TIR i np osobowka (nie mowiac tu o drugim zestawie). Nie ma dnia zeby ktos sie nie pozahaczal z in ym pojazdem. A co do predkosci na calej DTS to powinna zostac podniesiona do 90 km/h 2 pasy w jwdnym kierhnku oddzielone betonowymi barierarami -i tak wiekszoac jezdzi taka predkoscia a jak czytamy najwiecej wypadkow kest na rondach a nie w okolicach… Czytaj więcej »
ers
ers

Jeśli chodzi o ograniczenie prędkości na gliwickim odcinku DTŚ, to jest ono podyktowane chęcią ograniczenia hałasu, który i tak jest niemały (wystarczy przejść się do parku Chopina w okolice palmiarni i posłuchać). Niestety prawie że nikt się tych ograniczeń nie trzyma i większość kierowców pędzi na złamany kark. Nawet w tunelu. Ot, taka polska przypadłość. Mam nadzieję, że policja się w końcu porządnie tym problemem zajmie.

AndrzejD
AndrzejD

Przecież na DTŚ jest 100km/h z lokalnymi ograniczeniami do 80/70 km/h

Obserwatore Gliwicjano
Obserwatore Gliwicjano

Więcej patroli ? Oby nie takich jak DZISIAJ około0 godz 10,45 na ul.Wieczorka. Przejechał patrol Śmieszy Miejskiej .Minutę po tym patrolu przejechał patol Policji. ZERO REAKCJI NA TRZY NIEPRAWIDŁOWO ZAPARKOWANE w “strefie relaksu” samochody. Brawo WY………nieroby.

Adi
Adi

Najwięcej zdarzeń w okolicy rond a najczęstszą przyczyną nadmierna prędkość. Dziwne, jakoś nie widziałem, żeby ktoś przekraczał prędkość na rondzie.

NORMALNOŚĆ
NORMALNOŚĆ

DOKŁADNIE TE RONDA (OKULARY) jak to wszystko ruszy ze strefy to jest jakieś 25 min. stania w korku drogowym.Niebezpieczeństwo jest gdy już próbujesz się dostać na te rondo, jadący od centrum to jeden wielki sznurek samochodów .To tam trzeba rozwiązać w inny sposób .Proponuję zrobić zjazd z mostu nad rzeką w kierunku centrum dalej za rondem są po dwa pasy dać tylko ustąp i korek się sam rozładuje.

rrolch
rrolch

Narzekasz na ronda, ale nie ma rozwiązania, które dawałoby momentalne rozładowanie tej obstrukcji, która pojawia się po pierwszej zmianie na strefie.

Urko
Urko

No. Nie ma. W tej chwili. Problem był do rozwiązania w chwili projektowania połączenia DTŚ i DK 88 .

Adi
Adi

Wystarczy zablokować przejazd przez ronda tak, aby połączyć je w jedno duże. Wtedy masa zjeżdżająca z Dtś na 88 jedzie prawym, ci co jadą z dtś na portową lewym pasem ronda. Zlikwidować rozdział na 2 pasy zjazdu z 88 na dtś (nakaz jazdy w prawo, na drugie rondo. Tam nawrotka i dalej w dtś. Tym sposobem mamy cały czas drożny zjazd z 88 na dtś praktycznie bezkosztowo.

rrolch
rrolch

Wykonywałeś jakieś obliczenia/analizy czy tylko luźno teoretyzujesz?

Anonim
Anonim

zainspirowałeś mnie pan żeby to “zwizualizować ;-)
1. tak jak to zrozumiałem na wprost
photos.app.goo.gl/5i9Ka1Hk5k10FMfh1
2. optymalizacja ruchu (po 2 pasy, dodatkowe rondo)
photos.app.goo.gl/WD7izrUZDYWb4SZE3

rrolch
rrolch

Dzięki za wizualizację. Powodzenie tego pomysłu zależeć będzie od struktury strumienia ruchu.

Anonim
Anonim

Moooment… To jest tylko “moja próba” (elektryka WN) zwizualizowanie (1) tego co napisał Adi

FAZI
FAZI

Patrole powinny stać na ulicach w centrum i wyłapywać kretynów z ryczącymi tłumikami i urządzających wyścigi. Kierowców jest za dużo i naturalna selekcja jest wskazana. Inaczej tego dziadostwa nie da się wyplenić w kraju ludzi o ruskiej mentalności.

Nie o prędkość tu chodzi a o technikę jazdy. A polacy nie potrafią jeździć i tu jest największy problem.

Kierowca
Kierowca

Te dwa ronda kończące DTSke to czyste ulepy psujące obraz całej drogi. Zjechać z 88 na na DTS w godzinach szczytu graniczy z cudem bez wymuszenia pierwszeństwa na rondzie, dlatego też APEL do jadących od strony tunelu żeby do ronda dojeżdżali powoli i dali szansę tym wjeżdżającym z 88.

Ymahara
Ymahara

To smieszne a zarazem przerażające ze ludzie uważają wieksza prędkość za główny powód wypadków . Przekroczenie prędkości o 20 nie spowoduje że przypisany będzie ci wypadek. Szkoda ze ci sami ludzie nie widzą jak jeżdżą inni . 40km /h na 90 itp . Skrecanie bez kierunku itp . Wyprzedzanie i gwaltowne omijanie takich marginesów społecznych jest powodem wypadków. Chcialbym jeszcze dodać ze przy ruszaniu z świateł szybkie rozpędzenie sie nie jest niczym zlym . A ci geniusze 200m za skrzyżowaniem jeszcze mają dopiero 30 km/h. Co powoduje ze mniej samochodów przejedzie , więcej dojedzie i korki gotowe …

Marcin Logi
Marcin Logi

Dobra dobra.. Jak zwykle w Polsce winni kierowcy. W państwach rozwiniętych by pomyśleli “hmmm a może te 2-3 pasy to były dobre 10 lat temu?? Hmmm a może poprawmy zjazdy, hmmm a może usuńmy ostre zakręty hmmm itp. No i na zachodzie maja więcej kasy na super auta. I policji mniej i jeszcze po jednym mogą jechać….
Downy nami rządzą.

Marcin Logi
Marcin Logi

Aha.. No i ronda przy dk88.. :d ile to już osób o nich mówiło: źle tam się jedzie, ciasno, źle wyprofilowane… brakuje pasa..

Tom1983
Tom1983

Niech sobie policja przejrzy monitoring na ulicy dworcowej od biedronki do hotelu cubus godz miedzy 9:45, a 9:50 typowy dresik w bmw zrobil sobie wyscigi cudem unikajac wypadku i jeszcze chcial pobic innego kierowce :) ale takim wolno wszystko…. Bylo to dzisiaj 19.05

Teraz co drugie auto to Radiowóz, po co więcej?

Przemek
Przemek

Najpier wypadałoby ją naprawić zamiast płakać że dużo wypadków. Zfrezowany asfalt na odcinku kilkudziesięciu, albo i kilkuset metrów nie nadaje się na drogę ekspresową.

ancymon
ancymon

to nie jest droga ekspresowa, przynajmniej na terenie Gliwic

Ale 70kmh w Gliwicach to lekka przesada…

Kubica się znalazł

Ale ograniczenia są po to żeby nabijać budżet kasą z mandatów …

do 110 mogło by być ;) nie obraził bym się

Ta 70 jest z uwagi na liczne zjazdy.Tez mnie to kiedyś denerwowalo do chwili jak zobaczyłam jak jadące auto zmiotlo drugie włączając się do ruchu właśnie z wjazdu.(pomijam błędy obu kierowców ale to tylko ludzie)

Mateusz
Mateusz

Wykonanie i projekt DTŚ to porażka. Dlatego tyle wypadków.

Anonim
Anonim

dobre – droga winna ;-)… jak się nie chce jeździć prawidłowo to są wypadki i będą, bo
Polacy to w europie najgorzej jeżdżąca samochodami nacja, bo mają lache na wszytko, przepisy, prawo i konsekwencje – i to wszystko się wzięło z czasów komuny. Do tego pomaga im (mieć lachę) takie (komusze, lewacko-liberalne) prawo, taka nieudaczna policja, prokuratura i sądy.
I masz Polaka “kierowce”

Amanda
Amanda

Widać, że podróżujesz po Europie skoro wiesz jak jeżdżą kierowcy w całej Europie.A wystarczy pojechać do Grecji czy Bułgarii

krzysztof
krzysztof

ronda to wizja frania One jak i on to wielkie nieporozumienie

Rondel
Rondel

Mylisz się. Jego wizja to światła, mnóstwo świateł. Ronda to co najwyżej lubią sobie ponazywać.

ja234
ja234

Niech wlepiają wysokie mandaty(np.10 tys) piratom drogowym.Powinni też zabierać prawo jazdy.

...
...

… i auteczka !!!