Wielka kampania reklamowa Gliwic w stacjach telewizyjnych. Ponad 330 emisji promocyjnego spotu

To jedna z największych kampanii reklamowych Gliwic w historii. Od 4 czerwca przez miesiąc na antenie najważniejszych komercyjnych stacji telewizyjnych w Polsce możemy oglądać spot promujący miasto.

– Celem kampanii jest promocja miasta i podkreślenie jego atutów w przekazie do szerokiego grona odbiorców. Spot reklamowy będzie wykorzystywany również w innych kanałach promocyjnych i informacyjnych, co sprawia, że grupa docelowa jest bardzo szeroka – wyjaśnia Paweł Staszel, p.o. Naczelnik Wydziału Kultury i Promocji Miasta UM w Gliwicach.

Spot przygotowała gliwicka firma i3D Med. Koszt realizacji 30 sekundowego filmu to 98 tys. 400 złotych. Klip utrzymany został w nowoczesnym klimacie. Przedstawia wybrane gliwickie obiekty: Radiostację, Centrum Innowacyjnego Biznesu, Centrum Nowych Technologii, węzeł komunikacyjny A1-A4 i Arenę Gliwice.

– Jest takie miejsce w Polsce, gdzie historia splata się z przyszłością. Gdzie technologia służy ludziom. Miejsce, gdzie miasto i jego mieszkańcy tworzą jedność. Miejsce, które jednoczy ludzi i pozwala im przeżywać wspólnie niezapomniane chwile. Gliwice. Przyszłość jest tu – przekonuje głos lektora.

Reklama emitowana jest w telewizji Polsat, TVN oraz TVN24. Na miesięczną kampanię przeznaczono 600 tys. zł. brutto.

– W ramach umów podpisanych ze stacjami telewizyjnymi spot będzie wyemitowany łącznie minimum 332 razy, z czego 85 razy w prime time – komentuje Paweł Staszel.

Spot promocyjny można obejrzeć także w internecie. Pojawił się na oficjalnym kanale Miasta.

Dla i3D Med nie jest to pierwsza realizacja we współpracy z gliwickim Magistratem. Firma w latach 2012-2013 przygotowała dwa inne spoty reklamowe: miasta i Areny Gliwice.

ZOBACZ TEŻ:
Letnie kino plenerowe startuje od początku lipca. W programie filmy dla małych i dla dużych

Michał Szewczyk
fot. screen/GliwiceTV

80
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Beton
Beton

Szanowny Panie Naczelniku Pawle Staszel Chciałbym Panu uzmysłowić, że najlepszym nośnikiem informacji promujących miasto są jego mieszkańcy. Mieszkańcy zadowoleni, mieszkający w czystym i schludnym mieście, w którym władze miasta są otwarte na głos tychże mieszkańców, ludzie poruszający się po równych ulicach i chodnikach, czasem sprawnie działającą komunikacją miejską ( spróbuj dostać się z Warynia na Trynek ), mieszkańcy miasta gdzie istnieje dobrze funkcjonująca służba zdrowia, a monitoring miejski wysokiej jakości dzięki stałemu podglądowi w centrum monitoringu pozwala odpowiednim służbom reagować w czasie rzeczywistym, ludzie mogący zaspokoić swoje potrzeby kulturalne, mieszkańcy mający do dyspozycji tereny rekraacyjne zarządzane przez miasto, a nie… Czytaj więcej »

olo
olo

Z Waryńskiego na Trynek zawsze z powodzeniem kursował 186 ;)

AndrzejD
AndrzejD

…ja pi….le, nie wierzę ! 100kPLN za zrobienie 30 sekund tego odrealnionego gniota ?! i następne 600kPLN żeby wysłać ten kit w Polskę ?! To jest bezczelny rozbój w wykonaniu bezczelnych typów z magistratu pod wodzą frankiewicza. To ja proponuję bardziej realistyczny scenariusz, pokazujący potencjalnemu przyjezdnemu nasze piękne miasto. Startujemy z przed dworca PKP. Naszym oczom ukazuje się wyboisty, zarośnięty chwastami plac przed dworcem oraz (chwilowo nie zasłonięte reklamami) elewacje z odpadającym tynkiem. Równie wyboistą ulicą Okopową, mijając po prawej stronie ruiny dawnego sklepu motoryzacyjnego, docieramy do gliwickiego centrum komunikacyjnego – Placu Piastów. Zręcznie omijając rzygi i ekskrement wydalane przez… Czytaj więcej »

Ewa
Ewa

Kurczę, chodniki umyjcie w okolicy rynku i zwycięstwa….

JoAnna
JoAnna

Musieliby myć codziennie, bo bydło, które przychodzi na rynek i w okolice nie wie, co to kultura, kosze na śmieci. Po weekendzie na chodnikach wokół rynku pełno butelek, rozbitego szkła, rzygi, resztki jedzenia, śmieci.

KRS
KRS

Nawet wiadomo kto to jest – noszą koszulki z emblematami gliwickiego klubu piłkarskiego.

JoAnna
JoAnna

No akurat nie, prostactwo wychodzi z ludzi bez względu sympatie piłkarskie, wiek czy płeć.

KRS
KRS

Zaprzeczasz i natychmiast potwierdzasz. Śmietnik w głowie taki sam jak w mieście.

Alon
Alon

Ale z ciebie burak!

Gliwiczanin
Gliwiczanin

No właśnie prostactwo wychodzi z sympatyków klubu który miał sukcesy jak go gruby wspierały

KRS
KRS

No tak, ziomale, miasto zanieczyszczają turyści z Chin. Kibice Piasta nigdy. A elewacje mażą farbami emeryci w garniturach z Bytomia.

Kajetan
Kajetan

90% to osoby które omijają stadion Piasta szerokim łukiem wiec jak widzisz bydła więcej chodzi po ulicach niż jest na stadionie. Ty pewnie to ten jeden z większości.

Ziut
Ziut

Nieźle wymyśliłeś 10% które na stadion chodzą. To jakieś 17 tys. włącznie z niemowlętami i staruszkami. A ty to zapewne emeryt w garniaku z puszką farby i szablonem z napisem “Piast Pany”.

Urko
Urko

“…Jak jest w niedzielę nad ranem
Po sobotnich balach chodniki zarzygane .
Polska . Mieszkasz w Polsce ” :-)

Czyścioch
Czyścioch

A cóż to za problem? Uliczki w okolicach rynku w Rybniku myte są codziennie i centrum, mimo, że małe, jest schludne, przyjemne i nie wywołuje odruchów wymiotnych w człowieku. Ludzie będą zawsze tylko ludźmi i fakt, nie wszyscy umieją się zachować kulturalnie ale utrzymanie czystości to obowiązek miasta.

Ewa
Ewa

Pobserwujcie taksówkarzy, te kipy. Plucie. To oni

AMF
AMF

Bo SM ma jeszcze mniejszy zapała do zaśmiecania chodników odpadkami co samochodami?

ja234
ja234

Lepiej niech myją chodniki, budynki oraz ulice.Niech odnawiają elewacje budynków.A nie, śnią o technopolii…póki co jest wieśpolis…

mzuk
mzuk

Nie wspominając o zamieceniu ulic i skoszeniu trawników w całym mieście. O przycinaniu drzew nie wspominając.

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Nie ma porządnego szpitala ale jest arena przyszłość jest tu

Miruś
Miruś

… “Arena” to kupa dobrej nikomu nie potrzebnej roboty…

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Może “gospodarz” tego miasta i jego sitwa zamiast promować swoje “dokonania” przed wyborami zajęłaby się problemami mieszkańców? Ile jeszcze dekad trzeba będzie obchodzić nieczynną budę przejścia podziemnego na Bohaterów Getta (w centrum miasta)?

mic
mic

nie gospodarz – frankiewicz to plaga razem ze swoją świtą, .ten osobnik to wydawacz podatków mieszkańców w sposób doskonały, na cele wizje i niekończące się remonty -buble które z kasy miejskiej są powtórnie płacone za parę lat, tylko 1 przykład UM wejście toż to ohyda było do dup….y po przerobieniu i tak zostało beton surowy to przyszłość urzędasów.

Ona
Ona

Wzruszyłam się do łez……. tylko czy te łzy, jakie by nie były warte są aż 700 tysięcy?

Antyfan
Antyfan

A co, jesteś w stanie załatwić taniej miesiąc reklamy w TV ?

black_horse
black_horse

Reklamy czego? JAKI JEST CEL wydania tej kasy? Kto jest w stanie udowodnić kiedy to się zwróci?

Jan
Jan

Jaki jest cel? Gliwiczanie opuszczają miasto. W ciągu ostatnich 10 lat liczba mieszkańców spada średnio o 1600 osób rocznie. Władze miasta nie potrafią (i nie wiedzą jak) ich zatrzymać, więc chcą przyciągnąć nowych. Jak ktoś kupi w Gliwicach mieszkanie z 30-letniego kredytu, to jest duża szansa, że już tu będzie musiał zostać.
Sytuacja trochę jak z imigrantami – Polacy mają za mało dzieci, liczba obywateli spada, więc państwo zachęca imigrantów ze wschodu do osiedlania się w Polsce, żeby jakoś ratować sytuację.

smart
smart

Myślisz, że ludzie są kretynami i na podstawie 30 sek animacji podejmują życiowe decyzje? Kto normalny chciałby zamieszkać w jednym z najbardziej smogowych miast Europy? Jakieś hale i ratusz na rynku mają do tego przekonać? Tandetna animacja ma przekonać, że tu są wysokie technologie?

Jan
Jan

Zdziwiłbyś się ilu ludzi podejmuje takie decyzje na podstawie ładnych filmików i efektownych zdjęć. A jak jeszcze dodasz do tego hasło “niskie bezrobocie, wysokie płace”, pokażesz strefę ekonomiczną, cudowne rankingi publikowane przez miasto, to na pewno znajdą się osoby, które się na to złapią. Oczywiście nie należy się spodziewać, że będą to ludzie sukcesu. Przykładowo: kogo przyciąga informacja o niskim bezrobociu? Osoby, które są tym bezrobociem zagrożone. Kogo przyciąga informacja o pracy na taśmie produkcyjnej w strefie? Osoby, które nie mają kwalifikacji, aby pracować na wyższych stanowiskach. I tak dalej. Jeżeli ktoś mieszka w Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Rzeszowie, Poznaniu itd.,… Czytaj więcej »

Wasz Franek
Wasz Franek

Zapłaciliśmy tanio ze względu na prezentację w porze najniższej oglądalności w TVN24

KIKA
KIKA

Ale po co i komu taka idiotyczna reklama miasta brudnego i śmierdzącego w realu …???

Pokraj
Pokraj

Po koncercie w Arenie rozmawiałem z kilkoma uczestnikami, którzy przyjechali z różnych stron kraju. O ile impreza i hala bardzo się im podobały, to miasto nie zrobiło na nich pozytywnego wrażenia. Myślę, że jeżeli oglądali tę reklamę, to się turlali ze śmiechu.

Ja
Ja

Oglądali z całą pewnością, ponieważ zanim zaczęła się właściwa impreza to ów spot był wyświetlany co kilka minut tak, żeby wszyscy imprezowicze nauczyli się chyba na pamięć.

gość
gość

świadczy jaki mental jest u władzy czysty Gomółka, już Gierek był subtelniejszy w kupowaniu sympatii sami nie są zbyt rozumni, lecz mieszkańców mają za totalnych głąbów

Trzcina
Trzcina

Ten spot to totalna klęska, dokładnie na miarę tej, którą reprezentuje ekipa rządząca tym miastem ! Zauważcie, że ten spot to zwykła, (kilka razy przepłacona) grafika komputerowa ! Zamiast pokazać miasto, jego zabytki, piękne stare drzewa (te, które jeszcze zostały) to pokazuje się grafikę komputerową. Jak coś takiego oglądam to sobie od razu myślę, że to miasto w którym nie ma nic do pokazania … dlatego załaniają się grafiką komputerową… Zamiast wyrzucać pieniądze w błoto zajmijcie się sprawami ważnymi dla miasta i jego mieszkańców (lista do wglądu) …

Ampuła
Ampuła

Grafika komputerowa w reklamie jest passe. 10 lat żarło, do zachłyśnięcia i wyrzygania.
Ale Naczelnik Wydziału dowie się o tym za 10 lat. *****

Trzcina
Trzcina

Dokładnie tak. Nic dodać nic ująć Ampuła.

Jan
Jan

Jak się nie ma co pokazać, to trzeba się ratować grafiką komputerową.
Z tymi drzewami to rozumiem urzędników – jak tu się chwalić zielenią, która jest oznaczona pomarańczowym znakiem X – “do wycięcia”? Głupio się chwalić czymś, co wkrótce zamierza się zlikwidować.

black_horse
black_horse

Niech ktoś kto ma sprzęt i odpowiednie umiejętności nakręci sprostowanie – jak naprawdę jest w Gliwicach.

Helena
Helena

Świetny pomysł popieram

AMF
AMF

Coś bym tam mógł zmontować – zapewnisz emisję w TV?

gość
gość

nakręćcie młodzież popalającą zielsko, bo brak lepszych zajęć i kółek zainteresowań

Nova
Nova

Klasyczny gliwicki badziew pozujący na high-tech.

Ampuła
Ampuła

Straszliwie przepłacona TechniGroza na mrocznym bezludziu. Plus koszmarny copy banał wypchany “ludziami”. Takie płody reklamowej nędzy powinny trafiać pod litościwe wieko deski sedesowej już na poziomie scenariusza. O ile w ogóle taki był.

Wasz Franek
Wasz Franek

Sosnowiec nie boi się pokazać w swoim spocie rzeczywistych obrazków rodem ze swego miasta. A my ? A MY KRESKÓWKI !!! A dlaczego tak. Nie uda się sfilmować, sfotografować dowolnego fragmentu miasta bez kibolskich bazgrołów na ścianach. O brudzie i syfie na ulicach nawet nie wspomnę

Jan
Jan

Ale trzeba przyznać, że byłoby to świetna reklama – “nie przyjeżdżajcie do nas, miasto jest opanowane przez kiboli dwóch klubów piłkarskich”.

A co
A co

Kiedy dookoła syf,brud,smród przechodniom się kłania. Promocyjna kreskówka ma zmylić. Pytanie kogo. Durnia, oszołoma czy płacącego za to zlecenie księgowego drania z grupy Frania

mic
mic

KŁAMSTWA w Gliwicach władzy wychodzą najlepiej…….PINOKIO

anka
anka

to dwa razy więcej niż na niepełnosprawnych przez cały rok!!

Anna
Anna

Przeszlam dziś rano przez rynek, przez ulicę Zwycięstwa, obok niby nowych skwerów z palmami i stwierdzam,że brzydkie to moje miasto i zaniedbane.Niby są skwery,ale brak pięknych kwiatów, klombow, generalnie syf i wszystko zrobione na łapu capu,żeby tylko nazywało się,że jest.

PiSia
PiSia

Reklama nie uwzględnia sztandarowych osiągnięć władz i mieszkańców miasta jakimi są: woonerw, plaża na starówce i zapowiedź warzywniaka społecznego. Dlatego powinna zostać zniszczona.

Joe
Joe

No to teraz może znajdzie się grupka sprawiedliwych, która nakręci w odpowiedzi obywatelski spot o waadzy korzystając z uwag z forum: więcej kasy na “promocję” niż na niepełnosprawnych, zasyfione chodniki, zamknięte przejście podziemne, itd.

Nova
Nova

Cały gliwicki syf jest w Google. Jak ktoś chce to zobaczy.

Zniesmaczony
Zniesmaczony

Co innego “jak ktoś chce”, a co innego nachalna reklama

Ziut
Ziut

Mowa jest o filmie non-fiction.

anka
anka

ale po co kręcić spoty gnioty? jeśli coś jest dobre,to nie wymaga reklamy..!! sądzisz,że dzięki tej reklamie co? się stanie? Gliwiczanom będzie się żyło lżej i lepiej? NIEEE !!! to Frankiewicz pozoruje,że coś robi ,a w rzeczywistości wydaje pieniądze na bzdety nie dostrzegając właściwych potrzeb miasta i mieszkańców ; zrobił sobie reklamę swojej osoby za publiczne pieniądze-moje m.in a i twoje też ! to tak jak z maścią na kurzajki czy inne badziewie,które się reklamuje w tv-chodzi o to,żeby jak najwięcej idiotów uwierzyło i zakupiło…;ta reklama ma dać przekaz ile to za jego “rządzenia” stało się w naszym mieście dobrego,reklama… Czytaj więcej »

śledź
śledź

Firma ma dobre dojście do miejskiej kasy. Dziwne, że robią taki chłam bo dla innych podmiotów potrafili się lepiej wykazać. Zgroza, że jakiś urzędnik za to zapłacił, a jeszcze większa, że puścił do emisji. W telewizjach i innych urzędach miejskich na 100% był ryk śmiechu. Ale kto by nie przytulił 600 tysi? A mogli to wysłać do TV Republika za 1/100 kwoty i może nikt by nie zauważył a już na pewno gliwiccy prawicowcy mieliby problem z krytykowaniem. Od razu przypomniał mi się inny urzędnik, który wymyślił, opracował i wysłał do publikacji reklamę z błędami i głupotami w piśmie Przekrój.… Czytaj więcej »

kanalia52
kanalia52

Idą wybory, idą…

Gliwiczanin
Gliwiczanin

I znów zmarnowana kasa, najlepszą reklamą jest zadowolony klijent, w tym przypadku mieszkaniec. A mieszkaniec zadowolony nie jest. A ten potencjalnego Gliwiczanina co ma go tu przyciągąć, brud, głęboka szara komuna na pl.Piastów, Jagielońskiej, Zabrskiej, Chorzowskiej? Bez jaj proszę.Zygus wyremontuj te ulice, zadbaj o służbę drowia, zbuduj trasę rowerową z prawdziwego zdażenia do kapieliska Czechowice, a zobaczysz że przybędzie nowych Gliwiczan, a i Ty wkońcu zaczniesz być szanowanym.

mic
mic

chyba ty będziesz to coś szanować -ni pies, ni wydra ,coś na kształt świdra niech wraca na wschód

Andrzej K.
Andrzej K.

Spot jest zrealizowany w sposób nowoczesny i dynamiczny, zastosowano m.in. animację 2D i ciekawą grafikę komputerową. Merytorycznie mógłby być lepiej przygotowany i bardziej interesujący. Uważam jednak, że jego koszt produkcji prawie 100 tys. złotych jest diametralnie za wysoki, nieadekwatny do jego formy, czasu projekcji i nakładów pracy. Sądzę, że – na podstawie moich doświadczeń zawodowych w branży filmowej – koszt realizacji tego rodzaju spotu nie powinien przekroczyć kwoty 55 000,00 zł.

wziątka
wziątka

Kto wie, może w firmie została połowa kasy, bo drugą podzielili się zleceniodawcy?

Ampuła
Ampuła

Doświadczenia z kina niemego trudno dziś spożytkować z sensem. Wytwarzacz tego bezpomysłowego koszmar-gniota mógł mieć kosztów i na pińcet tysięcy. Jednak zleceniodawca powinien zapłacić góra 500 zł.
Wyłącznie za żałosny efekt końcowy. Plus 50 zł za klauzulę, że wytwarzacz rezygnuje z prawa do jakiegokolwiek upublicznienia tego gniota- łącznie z umieszczeniem we własnym portfolio – na okres 100 lat.
Za marnotrawstwo urzędowych pieniędzy Naczelnika Wydziału ukarać przesunięciem do MZUK, sekcja gięcia drutasów. Pod ścisłym nadzorem doświadczonego pracownika, żeby nieponawyginał idiotyzmów.

AntyFrankiewicz
AntyFrankiewicz

Ekipa Frankiewicza potrafi tylko marnotrafic budżet miasta. Może by tak że swoich pieniędzy sypneli na kampanię reklamacyjna? Trzeba w końcu oderwać od koryta wiecznego prezydenta.

Ciekawy
Ciekawy

A tak naprawdę PO CO TA KAMPANIA ?

Nobody
Nobody

Spot zapewne ukazuje puste torowisko tramwaju największą innowacje stulecia tej wioski na wstecznym.

anka
anka

ale po co kręcić spoty gnioty? jeśli coś jest dobre,to nie wymaga reklamy..!! sądzisz,że dzięki tej reklamie co? się stanie? Gliwiczanom będzie się żyło lżej i lepiej? NIEEE !!! to Frankiewicz pozoruje,że coś robi ,a w rzeczywistości wydaje pieniądze na bzdety nie dostrzegając właściwych potrzeb miasta i mieszkańców ; zrobił sobie reklamę swojej osoby za publiczne pieniądze-moje m.in a i twoje też ! to tak jak z maścią na kurzajki czy inne badziewie,które się reklamuje w tv-chodzi o to,żeby jak najwięcej idiotów uwierzyło i zakupiło…;ta reklama ma dać przekaz ile to za jego “rządzenia” stało się w naszym mieście dobrego,reklama… Czytaj więcej »