Wizyta dwóch mężczyzn w mieszkaniu seniorki miała przykry finał. “Sprawcy wykorzystali zaufanie”

Do drzwi starszej mieszkanki Gliwic zapukało dwóch mężczyzn, którzy przedstawili się jako pracownicy wodociągów. Oświadczyli, że przyszli skontrolować instalację wodną. Kobieta, nie podejrzewając podstępu, wpuściła ich do środka. W efekcie została okradziona.

Policja w Gliwicach po raz kolejny ostrzega przed fałszywymi pracownikami wodociągów, którzy podstępem dostają się do mieszkań osób starszych, by dokonać kradzieży. W środę, 21 maja, doszło do kolejnego takiego zdarzenia. Sprawcy wykorzystali zaufanie i nieuwagę seniorki, by pozbawić ją oszczędności życia i kosztowności.

Schemat działania przestępców pozostaje niezmienny. Jeden z mężczyzn celowo zagaduje seniora – prowadzi rozmowę, zadaje pytania. Drugi, pozostawiony bez nadzoru, przeszukuje mieszkanie. Po chwili obaj opuszczają lokal a domownicy orientują się, że zostali oszukani

– przestrzega nadkomisarz Marzena Szwed, oficer prasowa KMP Gliwice.

To już kolejna kradzież dokonana przez oszustów posługujących się analogicznym modelem działania – najpierw zdobywają zaufanie, następnie odciągają uwagę i kradną pieniądze lub kosztowności. O poprzednich pisaliśmy w styczniu oraz w marcu br. Nie jest to jednak nic nowego, bo do kradzieży pod pretekstem sprawdzenia licznika, instalacji, czy zwrotu nadpłaty dochodzi od lat. Niestety nadal jest to skuteczna metoda okradania mieszkań starszych osób.

“Podawali się za pracowników wodociągów”. Domokrążcy działają na terenie Gliwic, okradli dwie osoby

Mieli zwrócić nadpłatę, wyszli z pieniędzmi i biżuterią seniorek. Zgłoszono dwa takie przypadki

PWIK wydało komunikat – “nie wysyłamy inkasentów”

W związku z opisywaną sytuacją Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gliwicach zamieściło w mediach społecznościowych komunikat z ostrzeżeniem dla swoich klientów.

W Gliwicach odnotowano próby oszustw metodą „na pracownika wodociągów”. Oszuści próbują dostać się do mieszkań, powołując się na kontrole instalacji, wodomierzy, sprzedaż filtrów czy rzekome zmiany umów lub taryf. Pamiętajcie! Pracownicy PWiK Gliwice mają identyfikatory lub legitymacje służbowe. Poruszają się oznakowanymi pojazdami i noszą ubrania z logo firmy. Nie sprzedajemy filtrów, nie oferujemy badań wody w mieszkaniach ani zmiany taryf. Nie wysyłamy inkasentów – wodomierze odczytywane są zdalnie – czytamy w internetowym wpisie.

W razie wątpliwości warto skontaktować się z PWiK:
  • Biuro Obsługi Klienta: 32 428 44 44
  • Pogotowie wod-kan: 994
  • Dyspozytor: 32 231 49 82

(żms)/KMP Gliwice

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
4 Komentarze
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze