Wywóz gruzu po remoncie – jak się nim zająć?

Źródło: pixabay.com Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license

Remont czy prace budowlane wymagają nie tylko dużo czasu i materiałów, ale również odpowiedniego zagospodarowania odpadów po ich zakończeniu. Musimy o nie zadbać w taki sposób, aby nie narazić na szwank środowiska dookoła nas. Jak powinniśmy prawidłowo to zrobić? Jaki kontener na gruz zamówić, jaką wielkość wybrać i o czym musimy pamiętać podczas jego użytkowania?

 

1. Zagospodarowanie odpadów budowlanych – jakie są nasze obowiązki?
2. Wywóz gruzu Katowice – na czym polega?
3. Wynajem kontenera na gruz – jak wybrać odpowiedni wariant?
4. Wynajem kontenerów na odpady budowlane – o czym pamiętać?

Zagospodarowanie odpadów budowlanych – jakie są nasze obowiązki?

Prace budowlane lub remontowe generują wiele odpadów, których nie możemy tak po prostu wyrzucić do standardowego pojemnika na śmieci. Zaliczamy do nich między innymi pokruszoną cegłę i pustaki, fragmenty płytek glazury czy terakoty, a także resztki farb, olejów, silikonu i innych materiałów wykorzystywanych przy pracach renowacyjnych. Ponieważ nie możemy ich wyrzucić do kubłów na śmieci komunalne, naszym obowiązkiem jest zamówienie odpowiedniego kontenera na wywóz odpadów budowlanych. Jeżeli tego nie zrobimy, musimy liczyć się z karą za niewłaściwą utylizację śmieci po remoncie.

Wywóz gruzu Katowice – na czym polega?

Zanim rozpoczniemy prace remontowe, musimy zadbać o miejsce do składowania odpadów budowlanych. W tym celu powinniśmy wynająć kontener, w którym będzie można bezpiecznie złożyć wszystkie śmieci. Wywozem gruzu zajmują się wyspecjalizowane firmy, od których możemy wynająć kontener. Zostanie on podstawiony we wskazane przez nas miejsce, a następnie – po zapełnieniu i zakończeniu remontu – wywieziony oraz odpowiednio zagospodarowany. W ten sposób nie musimy martwić się o to, jak śmieci zostaną zutylizowane, co ułatwi nam przeprowadzenie całego remontu lub budowy. Wywóz gruzu Katowice możemy zrealizować niezależnie od wielkości przeprowadzanych prac – wystarczy, że wybierzemy odpowiedniej wielkości pojemnik.

Wynajem kontenera na gruz – jak wybrać odpowiedni wariant?

Kontener na gruz możemy zamówić w kilku różnych rozmiarach. Do najpopularniejszych zaliczamy:

  • niewielkie kontenery do 6 m3: świetnie sprawdzą się się przy okazji niewielkiego remontu mieszkania lub domu. Zapakujemy do nich odpady budowlane po prostych pracach;
  • małe kontenery do 8 m3: najpowszechniej wykorzystywane w przypadku renowacji mieszkań;
  • średnie kontenery do 14 m3: zazwyczaj przyjdzie nam z nich korzystać przy okazji budowy domu lub podobnej wielkości obiektów;
  • duże kontenery powyżej 16 m3: przeznaczone na odpady pobudowlane na place budowy, zazwyczaj nie są wykorzystywane do prywatnego zastosowania.

Jeżeli nie jesteśmy pewni, jaki kontener powinniśmy wybrać, zawsze warto zapytać – firma dostarczająca pojemnik może nam pomóc dopasować jego wielkość do rodzaju planowanych prac remontowych.

Wynajem kontenerów na odpady budowlane – o czym pamiętać?

Jeżeli planujemy zamówić kontener, powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, czy wybrana przez nas firma jest w stanie dostarczyć je pod nasz adres. Najlepszym wyjściem jest poszukanie dostawcy w tym samym mieście lub możliwie jak najbliżej. Dzięki temu nie będziemy dodatkowo dopłacać za transport, a samo odebranie śmieci po zakończeniu remontu będzie dużo łatwiejsze. Powinniśmy też zwrócić uwagę na to, gdzie dokładnie postawimy kontener, szczególnie jeżeli mieszkamy na terenie osiedlowym. Kontener nie może przeszkadzać innym mieszkańcom, ani też stanowić dla nich zagrożenia.

materiał partnera