Stara, jeszcze niemiecka maszyneria śluzy Łabędy, od roku zastępowana jest nowymi rozwiązaniami technicznymi. Teraz ma być taniej, szybciej i niezawodnie.
Modernizacja to także szansa na rozwój turystyki wodnej, bo w tej chwili podobne remonty przechodzą też śluzy Dzierżno, Rudziniec i Kłodnica.
W ramach projektu przebudowane zostaną komory śluzowe oraz awanporty. Nowe oblicze uzyska także wnętrze budynku sterowni. W najbliższych miesiącach zmienione zostaną systemy napędów wrót dolnych i górnych. Modernizacja zapewni prawdziwy skok technologiczny.
Realizacja: Michał Szewczyk, Łukasz Gawin, czyt. Jarosław Sołtysek (TV Imperium)
Poprawie ulegną warunki żeglugi po gliwickim kanale, zostanie skrócony czas śluzowań, a nowy sprzęt powinien zapewnić bezawaryjność obiektu.
Inwestycję w Łabędach realizuje wyłoniona w przetargu firma Navimor Invest.
W ramach projektu modernizacji śluz odrzańskich, obecnie trwają także prace remontowe na śluzach Dzierżno, Rudziniec i Kłodnica (te dwie ostatnie inwestycje realizuje firma SKANSKA). Łączny koszt wszystkich przedsięwzięć to ponad 130 milionów złotych.



Stara, jeszcze niemiecka maszyneria śluzy Łabędy, od roku zastępowana jest nowymi rozwiązaniami technicznymi. Teraz ma być taniej, szybciej i niezawodnie.