5 rodzajów małych biznesów, które potrzebują strony internetowej

Źródło: https://www.pexels.com

Prowadzisz małą działalność gospodarczą w Polsce lub właśnie planujesz rozkręcić własny biznes? Niezależnie od motywacji, warto pomyśleć o odpowiednim pokazaniu się w sieci.

Zarówno produkty, jak i usługi, potrzebują odpowiedniej promocji w Internecie, by przyciągać nowych klientów. Sprawdź 5 rodzajów małych biznesów, które nie obejdą się bez nowoczesnych narzędzi, a potem załóż sklep internetowy lub stronę www bez wychodzenia z domu!

Dlaczego mały biznes potrzebuje strony internetowej?

Potężne korporacje, przedstawiciele sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a nawet freelancerzy. Co ich wszystkich łączy? Potrzeba pokazania swoich towarów czy usług w Internecie. Jeżeli i Ty prowadzisz działalność gospodarczą, już dziś stwórz stronę www lub załóż sklep internetowy, by rozkręcić swój biznes.
Zalety strony internetowej dla małej firmy są niezliczone, a wśród najważniejszych warto podkreślić, że:

  • Dotrzesz do nowych potencjalnych klientów.
  • Lepiej zaprezentujesz swoje produkty lub usługi.
  • Klienci będą mogli zapoznać się z Twoją ofertą 24/7.
  • Wzrośnie zainteresowanie Twoimi usługami i produktami, co przełoży się na lepszą sprzedaż.
  • Zyskasz dostęp do analitycznych statystyk, dzięki którym lepiej poznasz swoich klientów.

Warto jednocześnie podkreślić, że chcąc stworzyć własną stronę internetową czy sklep online, nie musisz sięgać po pomoc programistów. Wystarczy, że wypróbujesz poręczne funkcje kreatora stron www Zyro, który oferuje nowoczesne rozwiązania dla biznesów różnego typu. Dzięki wyrafinowanym narzędziom, szybko i łatwo stworzysz swój portal bez konieczności kodowania. Znajdziesz tam mnóstwo gotowych rozwiązań, a także dodatkowych funkcji, które usprawnią proces budowy strony.

Małe biznesy, które potrzebują strony internetowej

Wiesz już, dlaczego powinieneś posiadać swoją biznesową wizytówkę w sieci pod postacią strony internetowej. Należy się zatem zastanowić, które małe biznesy potrzebują takiego rozwiązania, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Zebraliśmy 5 rodzajów działalności gospodarczej, dla których strona www powinna być podstawowym narzędziem promocji i kontaktu.

  1. Niezbędne i kluczowe usługi

Pod wspólną kategorią usług niezbędnych i kluczowych w naszym codziennym życiu, możemy wymienić kilka esencjonalnych typów biznesu. Mowa o takich firmach, które stanowią zaplecze dla normalnego funkcjonowania większości osób. Mogą to być niewielkie markety i sklepy osiedlowe, mechanicy samochodowi, przychodnie weterynaryjne i sklepy zoologiczne, punkty apteczne i prywatne kliniki czy chociażby pralnie. Lista najważniejszych usług jest oczywiście o wiele bardziej rozbudowana.
Jeżeli prowadzisz tego typu biznes, musisz mieć przestrzeń, gdzie klienci znajdą kluczowe informacje na temat Twojej działalności. Godziny otwarcia, zakres świadczonych usług, cennik czy możliwość kontaktu to tylko wybrane elementy, jakie powinna zawierać strona www. Tego typu wizytówkę online stworzysz w kreatorze Zyro bez większych problemów. Co więcej, będziesz też w stanie zintegrować system rezerwacji, by klienci mogli zapisywać się bez konieczności dzwonienia czy wysyłania wiadomości.

  1. Restauracje i gastronomia

W dobie pandemii koronawirusa wiele restauracji i biznesów gastronomicznych było zmuszonych ograniczyć swoją normalną działalność. Wiele firm zmieniło styl pracy i wydawało jedzenie wyłącznie na wynos lub z dowodem do klienta. To właśnie dowóz był jednym z najchętniej wyszukiwanych haseł w wielu krajach. Wraz z tymi zmianami, liczne restauracje zaczęły budować swoje własne strony internetowe, by utrzymać przychody z gastronomii.
Dlatego też nikogo nie powinna dziwić obecność restauracji w naszym zestawieniu. Warto budować zaufanie swoich klientów dzięki stronie internetowej, gdzie znajdą oni aktualne menu restauracji. Jeżeli Twój biznes oferuje jedzenie na dowóz, dobrze, by była tam też opcja złożenia zamówienia online. Tego typu rozwiązania to dziś prawdziwy wyznacznik trendów, o którym warto pamiętać.

  1. Usługi z dojazdem do klienta

W domach i mieszkaniach wiele rzeczy może nie działać tak, jak byśmy tego chcieli. Dekarze, elektrycy, hydraulicy, ogrodnicy, malarze, tynkarze – te i inne zawody są dziś niezwykle rozchwytywane. Trudno znaleźć dobrego specjalistę od remontów, dlatego też warto wyróżnić się w sieci. Obok portali ogłoszeniowych, własna strona internetowa to najlepsze rozwiązanie dla tego typu usługodawców.
Jeśli stworzysz swoją stronę, gdzie pokażesz dodatkowo portfolio poprzednich zleceń, wzbudzisz zaufanie u potencjalnych klientów. Twoja firma może oferować wiele, od drobnych poprawek, po kapitalne remonty. Niezależnie od rodzaju działalności, warto zaprezentować się z jak najlepszej strony, co przełoży się na wzrost zainteresowania kontrahentów.

  1. Firmy sprzątające

Osobną uwagę należy poświęcić firmom sprzątającym, które w ostatnich latach zdobywają w Polsce niezwykłą popularność. Coraz więcej przedsiębiorców, ale też osób prywatnych, decyduje się wynająć profesjonalistów od sprzątania, nie tylko do zadań specjalnych. W przypadku oferowania tego typu usług, strona internetowa może być niezwykle przydatnym narzędziem promocji i komunikacji.
Sprzątanie biur i mieszkań to jedna z dziedzin życia, jakie coraz chętniej ludzie oddają w ręce specjalistów. Odkurzanie, mycie podłóg i okien, jak również czyszczenie toalet to zajęcia, które nie każdy chce wykonywać samodzielnie. Jeśli prowadzisz firmę sprzątającą i zdecydujesz się na budowę strony internetowej, załącz tam system rezerwacji. Dzięki temu klienci poznają Twój grafik, a także będą mogli zarezerwować konkretny dzień na realizację zadań.

  1. Freelancerzy wszelkiego rodzaju

Freelancer to osoba, która również prowadzi mały biznes, tyle że na nieco mniejszą skalę niż firma. Jesteś programistą, grafikiem, fotografem, muzykiem, aktorem, a może copywriterem? Pracując jako wolny strzelec w dowolnej dziedzinie, powinieneś mieć swoją własną stronę internetową, by pokazać swój talent całemu światu. W ten sposób zyskasz możliwość przyciągnięcia do siebie nowych klientów, co przełoży się na większe dochody z działalności.
Stronę internetową freelancer może stworzyć samodzielnie, wykorzystując do tego nowoczesne narzędzia, jak chociażby kreator stron www. Rezultat przerośnie Twoje najśmielsze oczekiwania, a wkrótce Twój biznes rozkręci się, jak nigdy dotąd. Pokaż się światu i rozwiń skrzydła jako wolny strzelec dzięki własnej stronie internetowej!

Prowadzisz mały biznes? Zbuduj stronę internetową z Zyro!

Kreator stron internetowych Zyro to zestaw przydatnych narzędzi, które pozwolą Ci szybko stworzyć swoje miejsce w sieci. Wpadającą w oko wizytówkę online zbudujesz w parę chwil dzięki gotowym szablonom oraz interaktywnym dodatkom. Dzięki niedrogim planom hostingowym i funkcjom dodatkowym, zaoszczędzisz na projekcie strony u profesjonalnego programisty.
Własną stronę internetową stworzysz samodzielnie w parę chwil, a przez cały proces poprowadzą Cię przyjazne wskazówki. Usługi kreatora zorientowane są na klienta, dzięki czemu możesz liczyć na pełne wsparcie podczas budowy strony. Właśnie tego potrzebuje Twój mały biznes, niezależnie od branży, w jakiej pracujesz.

materiał partnera