Aż sześć firm zgłosiło się do przetargu na przebudowę rejonu placu Piastów i dworca PKP

Spora konkurencja w przetargu na przebudowę układu drogowego po południowej stronie dworca PKP w ramach budowy Centrum Przesiadkowego. Wpłynęło 6 ofert. Tylko jedna przekracza założone finansowanie.

Zarząd Dróg Miejskich przeznaczył na to zadanie blisko 52 mln złotych.

Wśród złożonych ofert najdroższa okazała się propozycja Budimexu z Warszawy – 72,5 mln złotych. Pozostali potencjalni wykonawcy wycenili swoje usługi poniżej zaplanowanego budżetu. Wśród nich najwyższą kwotę zaproponował PRUiM w konsorcjum z Mostostalem GPBP – 47,9 mln złotych. Druga pod tym względem była Skanska – około 47 mln.


Do przetargu stanęła także EUROVIA – tym razem niewystępująca w konsorcjum z gliwicką miejską spółką. Zaproponowała realizację zlecenia za 41 mln złotych (najtańsza wycena robót).

Oprócz tego swoje oferty złożyły firma STRABAG (41,4 mln zł) oraz konsorcjum firm NDI – spółki akcyjnej oraz spółki z o.o. z Sopotu (42 mln zł).

Przypomnijmy, że przy okazji budowy Centrum Przesiadkowego po południowej stronie dworca PKP przewidziano przebudowę ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, placu przed dworcem PKP, placu Piastów, ul. Okopowej, ul. Na Piasku i fragmentów ul. Jagiellońskiej, Piwnej i Zwycięstwa. Te prace wraz z robotami towarzyszącymi koordynować będzie Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach. (za UM Gliwice)

(żms)
fot. arch. 24gliwice.pl
wiz. Mostostal