PreZero Arena Gliwice świętuje 7-lecie działania w branży eventowej. Pierwsza impreza – A State of Trance (ASOT) – odbyła się 30 maja 2018 roku. Od tego czasu gliwicki obiekt odwiedziło blisko 2,4 mln gości – uczestników różnych wydarzeń.
Z okazji rocznicy w hali zorganizowano spotkanie z udziałem mediów, kierownictwa firmy RADAN i Arena Operator (Arena Operator, która zarządza Areną, należy do RADAN-u), a także reprezentantów gliwickiego środowiska sportu. Na wydarzeniu zabrakło kierownictwa miasta.
– Równe 7 lat – 7 lat temu przygotowywaliśmy się do pierwszego wydarzenia, jakim był ASOT 850 – Armin van Buuren. Było to wydarzenie od godziny 20:00 do 6:00 rano. My, jako kilkuosobowy zespół, wtedy bardzo martwiliśmy się, czy uda nam się przeprowadzić to wydarzenie do końca, czy coś się nie wydarzy – bo to był taki test na żywym organizmie – nikt wcześniej nie eksploatował tego obiektu dłużej, niż pół godziny do testów, także naprawdę byliśmy wszyscy w pełnej koncentracji i gotowości, po czym spotkaliśmy się wszyscy o godzinie 6:00 rano i powiedzieliśmy “Udało nam się” – wspominał Marcin Gawron, prezes Zarządu Arena Operator. Następnie przeszedł do podsumowania 7-letniego okresu działalności obiektu.
7 lat hali PreZero Arena w liczbach
Od 30 maja 2018 do 30 maja 2025 w hali PreZero Arena Gliwice odbyło się blisko 1,6 tys. wydarzeń, w tym prawie 470 biznesowych i niemal tyle samo sportowych, z których największe – Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn zgromadziło przeszło 25 tys. widzów, a Hot Wheels 24,4 tys. W każdej z 9 gal KSW uczestniczyło przeciętnie po 13 tys. kibiców walk.
Odbyło się tam 320 wydarzeń rozrywkowych, zorganizowano także 152 imprezy muzyczne – Eurowizja Junior przyciągnęła do Gliwic ponad 15 tys. gości, koncert Sanah 15 tys., zaś we wspomnianym ASOT wzięło udział 14,5 tys. osób. W obiekcie występowały też jedne z największych gwiazd światowej sceny muzycznej, wśród nich Bryan Adams, Lenny Kravitz, Andre Rieu, a w październiku zaplanowano koncert Stinga.
Wartość sponsoringowa dla Gliwic za okres 2022 – marzec 2025, czyli wartość wizerunkowa ekspozycji marki w mediach, wyniosła niemal miliard złotych. Zweryfikowany ekwiwalent reklamowy od pierwszego wydarzenia, do marca br. (wycena danego przekazu, gdyby był on reklamą) to prawie 300 milionów zł. – To wartość, jaką miasto Gliwice zapłaciłoby za tą promocję, którą od nas dostaje, którą my realizujemy w związku z wydarzeniami – ta kwota rozbudza wyobraźnię – mówił Marcin Gawron.
“Ta hala jest symbolem Gliwic
Podczas spotkania głos zabrał dyrektor Ośrodka Sportu Politechniki Śląskiej Krzysztof Czapla, który wspominał, jak błyskawiczną decyzję odnośnie dzierżawionego od miasta stadionu XX-lecia (na którego miejscu wybudowano Arenę) podjęły ówczesne władze uczelni, by umożliwić budowę obiektu.
– Dla mnie to jest szok, że mamy coś takiego w Gliwicach, co zadziwia świat – podkreślał dyrektor Ośrodka Sportu Politechniki Śląskiej Krzysztof Czapla. – To miejsce – żałuję, że nie ma tutaj prezydenta Zygmunta Frankiewicza – bo trzeba powiedzieć, że to był jego pomysł – przypomniał Czapla.
Ta hala jest magnesem na Politechnikę – to jest to, co przyciąga również studentów. Te wszystkie imprezy, które tu się odbywają – przecież ci studenci musieliby jechać do Krakowa, do Gdańska itp. – my to tutaj mamy na miejscu
– dodał Krzysztof Czapla zabierając głos po zakończeniu oficjalnego podsumowania 7 lat działania Areny.
– Uważam, że tutaj rola miasta powinna być dużo większa. Widzieliśmy tutaj, ile Arena daje dla miasta, a miasto zabiera – każe płacić za grunty, za powierzchnie itd. Oczywiście gdyby była tu prezydent to mówiłbym to samo – Gliwice zyskują ogromnie na tym, że ta hala jest, że tak pracuje – tego się nie da w ogóle określić słowami – ta hala jest symbolem Gliwic. Robicie fantastyczną pracę – zwracał się do zarządu Arena Operator dyrektor Ośrodka Sportu POL.ŚL.
Prestiż dla miasta
Gliwicki obiekt został wielokrotnie doceniony w swojej branży. Hala została m.in. wybrana obiektem sportowym 2022 roku przez Sport Biznes Polska, a w 2019 roku otrzymała nagrodę Biznesu Sportowego Demes w kategorii obiekt sportowy 2019. PreZero Arena, jako jeden z dwóch obiektów w Polsce (obok krakowskiej Tauron Areny), należy do największej w Europie organizacji zrzeszającej najważniejsze i najbardziej nowoczesne areny widowiskowo-sportowe – European Arenas Association (EAA). Dołączenie do EAA oznacza uznanie dla wysokiego standardu zarządzania i nowoczesnej infrastruktury. Przedstawiciel PreZero Areny Konrad Kozioł został wybrany do zarządu tego stowarzyszenia.
(żms)
fot. 24GLIWICE/ŁG