Jak prowadzić kampanię na Facebooku?

Facebook to marka, której nie trzeba przedstawiać żadnemu użytkownikowi Internetu. Jest to nie tylko największy serwis społecznościowy na świecie (używany najczęściej również w Polsce), ale również platforma reklamowa dająca ogromne możliwości. Jeśli nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz – ma to znaczenie szczególnie w przypadku firm. Sprawdź, jak prowadzić kampanie reklamowe na tym portalu.

 

Kampanie na Facebooku – możliwości

Facebook daje każdej firmie możliwość na prowadzenie bezpłatnej i płatnej promocji. Ta pierwsza polega przede wszystkim na prowadzeniu tzw. fanpage’a danego przedsiębiorstwa czy marki, publikowaniu postów i wchodzeniu w interakcje z użytkownikami. Jest to sposób na stworzenie silniejszych relacji z klientami, który wymaga jedynie czasu i zaangażowania. Płatna promocja jest natomiast możliwa dzięki Facebook Ads. To narzędzie, umożliwiające tworzenie kampanii i publikowanie reklam, które daje bardzo duże możliwości. Jakie kampanie na Facebooku możesz tworzyć? Różnią się one między innymi celem do osiągnięcia. Reklama Facebook może Ci pomóc w zwiększeniu:

  • rozpoznawalności marki i zasięgu – zapoznania większej ilości osób z marką;
  • ruchu – przekierowując użytkownika na Twoją stronę firmową, aplikację, wydarzenie czy Messengera, a jednocześnie pomagając docierać ofertą do nowych osób;
  • aktywności – np. polubień (like) strony czy posta, zapisów na wydarzenie itd.,
  • liczby użytkowników, którzy zainstalują aplikację lub obejrzą film,
  • ilości pozyskiwanych leadów,
  • ilości wiadomości otrzymywanych przez Messenger (np. zapytań ofertowych),
  • konwersji i sprzedaży z katalogu,
  • ruchu w firmie (punkcie stacjonarnym).

O wybór celu zostaniesz poproszony już na starcie doboru ustawień kampanii. To kluczowy etap, który decyduje o jej wielu czynnikach. Kampanie na Facebooku mogą być jednak również precyzyjnie targetowane.

Kampanie reklamowe Facebook – targetowanie

Targetowanie to nic innego, jak dokładne dobieranie grupy docelowej, czyli typu konsumenta, który zobaczy Twoją reklamę. Facebook wie o swoich użytkownikach naprawdę sporo, co ułatwia wyświetlanie kampanii tylko tym, którzy spełniają określone kryteria. Targetowanie jest możliwe między innymi według:

  • płci,
  • wieku,
  • miejsca zamieszkania,
  • aktualnej lokalizacji,
  • języka, którym posługuje się odbiorca,
  • sytuacji życiowej,
  • zaawansowanych danych demograficznych,
  • zainteresowań,
  • przekonań,
  • zachowań.

Możliwości jest naprawdę dużo. Chcesz skierować swoją reklamę do kobiet  w wieku do 35 lat, które mieszkają w małych miejscowościach i lubią fitness? Nie ma problemu. A może „celujesz” w mieszkańców największych miast z wyjątkiem Warszawy, którzy mówią po angielsku albo osoby planujące ślub czy spodziewające się dziecka? Kampanie na Facebook dają możliwość zastosowania każdego z tych kryteriów i znacznie więcej. Dzięki temu przekaz nie trafia „w próżnię”, a jedynie do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane danym tematem. Zdecydowanie zwiększa to skuteczność reklam i pomaga w optymalnym wykorzystaniu budżetu.

Kampanie reklamowe na Facebooku – jak je tworzyć?

Dużym atutem tego rozwiązania jest również to, że kampanie reklamowe na Facebooku może tworzyć praktycznie każdy. Wystarczy jedynie niewielki budżet, który można dostosować do swoich potrzeb. Wystarczy mieć swoją stronę i przejść do panelu tworzenia reklam. Przejrzyste formularze ułatwiają dobór wszystkich pożądanych opcji celów i targetowania, a także harmonogramu wyświetlania, formatu czy kosztów.

Trzeba jednak wiedzieć, że mimo iż szeroko dostępne, kampanie reklamowe na Facebooku nie zawsze muszą być skuteczne. Możliwości jest tak dużo, że czasami łatwo się w nich pogubić. Nieumiejętność korzystania z narzędzi analitycznych uniemożliwia zaś dokonanie obiektywnej oceny reklamy i wprowadzenie w niej niezbędnych zmian, które zapewnią oczekiwaną skuteczność. Dlatego też warto pozostawić to zadanie profesjonalistom. Nie musisz zatrudniać własnego speca od marketingu. Możesz skorzystać z usług zewnętrznej firmy. To najlepszy sposób na maksymalne wykorzystanie dostępnego budżetu oraz uzyskanie wymiernych korzyści z kampanii.

materiał partnera