• facebook
  • youtube
  • KONTAKT
  • REKLAMA
  • FACEBOOK
  • 24ZABRZE
  • Praca
24GLIWICE - Portal Gliwice | codziennie nowe informacje
  • Najnowsze
  • Telewizja
  • Prawo
  • CO GDZIE KIEDY
  • Samorząd, polityka
24GLIWICE - Portal Gliwice | codziennie nowe informacje
  • Najnowsze
  • Telewizja
  • Prawo
  • CO GDZIE KIEDY
  • Samorząd, polityka

Po 15 latach magistrat rezygnuje z logo Gliwic. Teraz kluczową rolę odgrywać ma herb

01/04/2022
217
PODAJ DALEJ
UdostępnijTweet

Radiostacja na tle wschodzącego słońca to logo Gliwic, które właśnie odchodzi do lamusa. W zamian nie będzie jednak nowego projektu graficznego. Urzędnicy w oficjalnej komunikacji chcą posługiwać się herbem Gliwic.

 
– W mojej ocenie funkcjonujące od kilkunastu lat logo promocyjne miasta przestało spełniać swoją rolę – mówi Łukasz Oryszczak, rzecznik prasowy prezydenta Gliwic. – Są problemy z jego czytelnością, zarówno na fizycznych materiałach promocyjnych jak również np. w relacjach TV. Nie przystaje ono również do obecnych trendów projektowania graficznego – dodaje.

Dotychczasowe logo zostało wprowadzone w 2006 roku, a w 2010 przeszło delikatny lifting.

Żółte i czerwone kolory miały przypominać wschód słońca i symbolizować przyszłość. Taki przekaz nawiązywał do dawnego hasła reklamowego: “Gliwice. Stare Miasto. Nowy Świat”.

Dotychczasowe logo Gliwic

Logo nadal może pojawiać się na niektórych, starych dokumentach, ale nowe materiały z tym znakiem nie będą już drukowane. W zamian urzędnicy zdecydowali się na dwa rozwiązania. W komunikacji oficjalnej wykorzystywany będzie herb Gliwic. Natomiast w działaniach promocyjnych zdecydowano się na logotyp “Gliwice, przyszłość jest tu” wraz z konturowym przedstawieniem wyróżników miasta (rysem kamienic, ratuszem, Radiostacją i Areną Gliwice).

– Te elementy są w mojej ocenie wystarczające dla realizacji naszych celów – mówi Oryszczak. – Nie widzę potrzeby tworzenia nowego loga promocyjnego, w celu zastąpienia starego znaku z radiostacją – podsumowuje.

Tym samym miasto rozwiązało problem, jaki powstał po nieudanej próbie zmiany logo miasta w 2017 roku.

Wówczas trzy projekty znaku zostały przygotowane przez słupską firmę Rio Creativo. Wyboru ostatecznej propozycji mieli dokonać mieszkańcy w głosowaniu internetowym. Po części tak też się stało, bo głosami internautów pierwsze miejsce (zdobywając tę samą liczbę głosów) zajęły dwa projekty. Doszło jednak do kuriozalnej sytuacji – w związku z brakiem jednoznacznego zwycięzcy odrzucono wszystkie propozycje.

Propozycje logo miasta z 2017 roku.

W kuluarach mówiło się, że w ten sposób próbowano ratować sytuację. W powszechnej opinii mieszkańców projekty uznano bowiem za słabe i żaden nie zasługiwał na wybór. Wcześniej jednak resort odpowiedzialny za kulturę i promocję miasta wydał na ten cel 11 tysięcy złotych. Po głosowaniu pomysł zakopano głęboko w prezydenckiej szufladzie i przez 5 lat nikt do niego nie wracał. Być może dlatego również o obecnych zmianach nikt w urzędzie oficjalnie nie komunikuje.

Michał Szewczyk

Zobacz też

Dlaczego warto odpowiednio zaplanować pracę?

Gwatemala, Singapur, Madagaskar… Legalnie zatrudnieni imigranci...

komentarze:  48 

Czołgi K2 będą powstawać w Bumarze Łabędy. “To właśnie tutaj...

komentarze:  49 

XVI sesja Rady Miasta Gliwice

Dzieła z epoki średniowiecza, renesansu i baroku. Koncert finałowy...

komentarze:  4 

Wraca temat stumetrowców przy Piwnej. Mieszkańcy piszą do radnych:...

komentarze:  152 

Najnowsze komentarze

  • Killer - “Ustaliliśmy dwóch pewnych trucicieli”. Wraca sprawa śnięcia ryb w Kanale Gliwickim
  • Gipsowy krasnal - Więcej kontrolerów w komunikacji miejskiej. Wpływy z mandatów za brak biletu wzrosły o 3 mln zł
  • Gipsowy krasnal - Napis promujący GLIWICE miał wyglądać zupełnie inaczej. Nie na taki projekt głosowali mieszkańcy
  • Gipsowy krasnal - Napis promujący GLIWICE miał wyglądać zupełnie inaczej. Nie na taki projekt głosowali mieszkańcy
  • Skup KSIĄŻEK starych nowych używanych. Dojazd do klienta. Gotówka. Tel. 662330579.  

2003-2025 © 24GLIWICE MEDIA | REGULAMIN
oprac. MF | KONTAKT | POLITYKA PRYWATNOŚCI
REKLAMA | TEKSTY SPONSOROWANE