Choć całą Drogową Trasą Średnicową pojedziemy później niż zakładano, bo dopiero we wrześniu 2015 roku, na placu budowy zarówno odcinka G1 jak i G2 prace idą pełną parą.
Na przeszkodzie w terminowym oddaniu drogi, stanęły bowiem nie opóźnienia w robotach, ale kłopoty z finansowaniem inwestycji.
Jak zapewnia jednak spółka DTŚ S. A w 2015 roku inwestycja powinna zostać zakończona. Tymczasem od momentu rozpoczęcia budowy gliwickiego odcinka trasy minęło 500 dni.
Najbardziej zaawansowane prace są na odcinku G1 średnicówki, czyli fragmencie biegnącym od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej. Tu zrealizowano już 59 proc. zakładanych robót. Obecnie trwa m.in. budowa węzła drogowego łączącego DTŚ z autostradą A1.
Realizacja: Katarzyna Klimek, Łukasz Gawin
– Najważniejszymi pracami są wszystkie wzmocnienia, fundamenty i słupy pod obiekty mostowe, których łącznie jest wykonanych 102 – mówi Marian Cieślak, inżynier kontraktu odcinka G1.
Na pozostałych obiektach trwają już prace wykończeniowe.
– Wszystkie obiekty pozostałe, nad ul. Kujawską, ul. Błonie, ul. Wschodnią i nad torami kolejowymi, w stanie surowym są obecnie wykonane, pozostały prace wykończeniowe – wyjaśnia Marian Cieślak.
Na odcinku G2 rozpoczyna się natomiast budowa tunelu, który przebiegać będzie przez centrum miasta.
Przy ul. Dworcowej trwają prace przy wykonywaniu ostatniej części tego obiektu.
– Tunel będzie przebiegał pod ulicami Dworcową i Zwycięstwa. Odcinek ten liczy 493 metry – informuje Maciej Tomczak, inżynier kontraktu odcinka G2.
Obiekt ten realizowany jest w technologii ścian szczelinowych.
– Jest to ściana szerokości 1 metra i głębokości od 24 do 27 metrów – mówi Andrzej Labus, ze spółki DTŚ S.A.
Równocześnie intensywne prace prowadzone są w innych miejscach na śródmiejskim odcinku DTŚ.
W dalszym ciągu prowadzone są także roboty związane z przezbrojeniem terenu.
W związku z przesunięciem terminu zakończenia prac na budowie Drogowej Trasy Średnicowej, zmienią się także terminy niektórych z zapowiadanych zamknięć ulic. Dotyczy to m.in. ulicy Śliwki, która ponownie zamknięta zostanie w III kwartale 2014 roku, już po przywróceniu ruchu na DK 88.



Choć całą Drogową Trasą Średnicową pojedziemy później niż zakładano, bo dopiero we wrześniu 2015 roku, na placu budowy zarówno odcinka G1 jak i G2 prace idą pełną parą.