„SŁOMA I DEKIEL SĄ JUŻ PASSE”. Forum startuje z proekologiczną akcją „Nie bądź plastik”

Centrum handlowe Forum rozpoczęło projekt edukacyjny „Nie bądź plastik”. Jego celem jest ograniczenie zużycia plastikowych akcesoriów jednorazowego użytku. Z materiałami tej proekologicznej akcji klienci mogą zetknąć się m.in. na plakatach, banerach i naklejkach na terenie centrum.

Dowiadują się również o wielu rozwiązaniach stosowanych przez sklepy w CH FORUM, wpisujących się w ideę kampanii. Negatywnymi bohaterami kampanii w kanale społecznościowym są Słoma i Dekiel.

„Nie bądź plastik” to akcja ogólnopolska, której pomysł zrodził się w środowisku osób reprezentujących firmy zarządzające centrami handlowymi oraz ich właścicieli.

Swoim zasięgiem kampania obejmuje już prawie 50 obiektów w całej Polsce. Podstawowym założeniem projektu jest zwiększenie świadomości klientów centrów o zagrożeniach wynikających z nadmiernego korzystania z plastikowych opakowań i akcesoriów. Kampania udowadnia, że używanie jednorazowych słomek, wieczek i toreb wcale nie jest konieczne.


Przy wsparciu polskiego oddziału WWF inicjatorzy kampanii opracowali listę dobrych praktyk, które klienci centrum mogą wdrożyć od zaraz i w ten sposób przysłużyć się środowisku i sobie samym.

Wiele z tych rad odnosi się do zachowań w strefach gastronomicznych, w których bezrefleksyjnie zużywamy bardzo dużo jednorazowych opakowań i akcesoriów. Często zupełnie niepotrzebnie. Wdrażając kampanię zamierzamy przekonać klientów do zmiany tych nawyków

– tłumaczy Patrycja Duczmal, dyrektor CH Forum Gliwice z ramienia MVGM.

Zmiany te są coraz bardziej realne, gdyż sklepy działające w obiekcie już teraz stosują wiele rozwiązań, dążąc do eliminacji plastiku z obiegu. Na przykład stopniowo rezygnują z plastikowych opakowań i akcesoriów, zastępując je biodegradowalnymi odpowiednikami. Hipermarket Carrefour umożliwia też zakupy do pojemników własnych, przynoszonych przez klientów.

Zarządca Forum zebrał od wszystkich najemców informacje o tego rodzaju dobrych praktykach i prezentuje je na plakatach oraz w innych materiałach kampanijnych. Kampanią zachęca także do ekologicznego „noszenia się”, tj.: zabierania na zakupy toreb materiałowych, przekazywania zużytych ubrań osobom potrzebującym czy kupowania kosmetyków w wielorazowych opakowaniach.

Z roku na rok problem plastiku jest coraz poważniejszy. Każdego dnia tony tego surowca lądują w morzach, lasach i na przepełnionych wysypiskach.

O skali zjawiska i jego konsekwencjach dla środowiska organizatorzy kampanii informują na dedykowanej jej stronie: dontbeplastic.com. Koncepcję kreatywną i materiały graficzne do kampanii przygotowała Firma Reklamowa Kuc, w ramach swojej polityki biznesu społecznie odpowiedzialnego. Kampania ma charakter otwarty, a zainteresowane firmy mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do jej materiałów.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć tutaj: Prezentacja-idei-Nie-badz-plastik-CSR-v1

(mat. pras.)
fot. materiały CH Forum