Strony internetowe – jakie wyznaczać cele?

Już na etapie projektowania strony internetowej powinniśmy określić cele witryny. Dlaczego to takie ważne? Założenie własnej strony www wiąże się z kosztami i inwestycją, dlatego też każdemu zależy, a przynajmniej powinno zależeć na tym, aby owa inwestycja pieniędzy i czasu była tego warta.

 
Aby móc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy było warto, każdy właściciel stron internetowych powinien, na początku określić konkretne cele. Spełniając je witryna, będzie odnosić oczekiwane sukcesy. Jakie cele zatem może realizować firmowa strona www?

Czym jest cel strony www i kiedy go określić?

Zaczynając od początku, należy wyjaśnić, czym jest właściwie cel strony internetowej. Cel pozwala na dokładne zdefiniowanie, do czego nasza witryna ma służyć, oraz jakie korzyści niesie zarówno dla odwiedzających ją użytkowników, jak i samego właściciela strony. W zasadzie jest zupełnie tak jak w różnych dziedzinach naszego życia, jeśli określimy konkretne cele, łatwiej jest nam do nich dążyć i osiągać sukces.

Kiedy zatem powinno się te cele wyznaczyć w odniesieniu do własnej strony internetowej niezależnie od tego, czy jest to firmowa strona, blog, czy tani sklep internetowy? Tak jak wspomniano na wstępie tego artykułu, najlepiej jest to zrobić już na etapie projektowania strony www, mówiąc ściśle w początkowej fazie. Oczywiście nie będzie to oznaczać, że cele nie mogą się zmienić i że z czasem, nie będzie ich więcej, jednak to od początku prac cel ogólny będzie przyświecał całemu przedsięwzięciu, a na nim będą opierały się kolejne.

Jakie cele mogą realizować witryny internetowe?

Cele stron www mogą różnić się, w zależności od tego, jaki ma ona charakter. Inny może być cel sklepu internetowego, strony firmowej, czy bloga. Jednak niektóre z nich będą takie same lub podobne.

Strona firmowa chce zostać odnaleziona

Bardzo częstym celem jest osiąganie jak najlepszej widoczności naszej witryny, czyli najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ten cel z pewnością będzie wyznaczony zarówno dla strony firmowej, sklepu internetowego, czy bloga. Każdy, kto posiada własną witrynę i zależy mu na osiąganiu sukcesów, przyciąganiu coraz większej ilości odwiedzających, czytelników, czy zwiększeniu sprzedaży, będzie dążył do tego, aby to właśnie jego witryna osiągała jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Niestety nie ma co się łudzić, nawet jeśli nasza witryna będzie użyteczna, responsywna i przyjazna użytkownikowi, oraz będzie wzbudzała pozytywne emocje, nie osiągnie sukcesów, jeśli będzie zajmowała dalekie pozycje.

Zwiększenie sprzedaży

Zwiększenie sprzedaży to szczególnie ważny cel dla sklepów internetowych, gdzie sprzedaż i zyski są najważniejszą kwestią, nikt przecież nie zakłada e-sklepu, jedynie dla samej idei tworzenia, ale właśnie dla zysków. Jest kilka sposobów, które warto wdrożyć, aby zwiększyć sprzedaż przez strony internetowe, jak np. odpowiedni wygląd i działanie strony (responsywność, użyteczność, odpowiednia nawigacja), dopracowane opisy produktów, prowadzenie bloga, czy promocje i bonusy. Należy pamiętać także, że duża liczba użytkowników, odwiedzających nasz sklep internetowy nie musi być równoznaczna ze wzrostem sprzedaży.

Poszerzenie asortymentu

Zdarzyć się może, że firmowa strona internetowa ma na celu poszerzenie asortymentu, ponieważ z jakiegoś powodu nie mamy możliwości dokonać tego stacjonarnie, a wiemy, że wynika to z potrzeb naszych klientów i pozwoli rozwinąć skrzydła naszemu biznesowi. Czasem może to także dotyczyć, tylko niektórych z oddziałów firmy.

Nazwa firmy bardziej popularna?

Internet jest wszędzie! Frazes? Oczywiście, ale jakże prawdziwy, jeśli potrzebujemy, aby nasza firma była bardziej rozpoznawalna, budziła większe zaufanie, czy chcielibyśmy dotrzeć z ofertą do większej liczby odbiorców, to założenie w tym celu własnej strony internetowej, wydaje się wręcz doskonałym wyjściem.

Młodsza grupa docelowa

Dotychczas nie prowadziliśmy strony internetowej, zupełnie tak jak nasza konkurencja, ponieważ grupa docelowa to głównie starsi ludzie. Dlaczego by tego nie zmienić, a tym samym dotrzeć do młodszych osób, zyskując tym samym zupełnie nowych klientów, oraz wyprzedzając konkurencję o krok? Strona www może mieć na celu, właśnie dotarcie do zupełnie nowej grupy odbiorców.

Podsumowanie

Określenie celu jest bardzo ważne i znacznie ułatwia prowadzenie firmowej strony www, bloga, czy sklepu online. Przedstawione w artykule cele, to tylko kilka z tych, które możemy wyznaczyć. Ważne jest również to, aby na bieżąco je analizować.

(materiał partnera)