Systemy do odcinkowego pomiaru prędkości są już gotowe. Zarejestrują nawet kilka pojazdów naraz

Wszystkie urządzenia do odcinkowego pomiaru ruchu zostały zamontowane – poinformował CANARD. W całym kraju systemem tym objęto 39 nowych lokalizacji – jedna z nich znajduje się na gliwickim odcinku DK 88, kolejną kierowcy napotkają na tej drodze w Zabrzu.

 
Łącznie 180 km dróg, w tym autostrad i tras szybkiego ruchu, zostanie objętych tymi kontrolami. W grudniu zakończył się montaż urządzeń w 13 województwach.

Systemy są gotowe do prowadzenia pomiarów średniej prędkości. Ich atutem, ze względu na zasięg oddziaływania i charakter prowadzonych kontroli, jest możliwość wpływania na zmianę zachowania kierowców, którzy muszą stosować się do obowiązującego ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanej trasy. CANARD dysponuje teraz łącznie 74 tego rodzaju urządzeniami, a z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie w sumie ok. 400 km dróg – przekazuje Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD.


Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem opp, następuje wyhamowanie prędkości, uspokojenie ruchu i spadek liczby zdarzeń drogowych

– dodaje Centrum.

Przypomnijmy, że w Gliwicach odcinkowy pomiar prędkości zostanie uruchomiony na odcinku DK 88 pomiędzy wiaduktem z ul. Szymanowskiego a zjazdem na ul. Pionierów, na dystansie 3,9 km, a także na zabrzańskim odcinku między zjazdem na ulicę Chorzowską/Wolności a zjazdem na ulicę Ziemską (7,5 km). O tym, jakie były statystyki dotyczące wypadków i innych zdarzeń na gliwickiej części tej drogi pisaliśmy m.in. tutaj.

Odcinkowy pomiar prędkości w dwóch miejscach na DK 88. Jest przybliżony termin uruchomienia urządzeń

Najbardziej niebezpieczne miejsce w Gliwicach w ruchu drogowym? W ub. roku doszło tam do 200 zdarzeń

Zakończono też wymianę i montaż nowych fotoradarów

CANARD rozbudował i zmodernizował system fotoradarowy. Pierwszy etap obejmował montaż 26 urządzeń w lokalizacjach, które do tej pory nie były objęte kontrolami. Multaradary CD zastąpiły też 98 najstarszych i najbardziej awaryjnych fotoradarów. W marcu br. pisaliśmy o wymianie urządzeń działających w okolicach Gliwic.

Nowe fotoradary stanęły przy drogach w rejonie Gliwic. Wykonują pomiary na kilku pasach równocześnie

147 kolejnych wymieniono na Mesta Fusion RN. W 2 lokalizacjach wprowadzono urządzenia TraffiStar SR390. Sięgnięto po najnowocześniejsze urządzenia dostępne na polskim rynku.

Funkcjonalności urządzeń zwiększają zasięg ich oddziaływania oraz wpływają na zwiększenie skuteczności i jakości pracy systemu. Nowe urządzenia to gwarancja ciągłości wykonywania pomiarów prędkości, a do tego wyższa jakość zarejestrowanych dowodów wykroczeń popełnionych przez kierujących pojazdami

– kontynuuje Centrum.

Urządzenia mogą nieprzerwanie pracować w trudnych warunkach pogodowych. Automatycznie odczytują tablice rejestracyjne i identyfikują rodzaj pojazdu. Mają również możliwość wykonywania pomiarów prędkości kilku pojazdów na kilku pasach ruchu jednocześnie, przypisując do każdego z pojazdów niezbędne dane, jak: prędkość pojazdu, pas, którym porusza się pojazd, prędkość obowiązującą na danym odcinku drogi, czas i miejsce popełnienia wykroczenia – charakteryzuje CANARD. Centrum zarządza teraz 583 stacjonarnymi urządzeniami rejestrującymi.

Nowa flota CANARD z nowoczesnym sprzętem kontrolnym

33 nieoznakowane BMW G3L 330i xDrive wzmocniły dotychczasową flotę CANARD. Na ich wyposażeniu są urządzenia rejestrujące prędkość Videorapid 2A oraz laserowe mierniki prędkości z wideorejestracją. Kontrole mobilne, które są realizowane z wykorzystaniem nieoznakowanych radiowozów, stanowią uzupełnienie systemu fotoradarowego CANARD.

Są wykorzystywane do czynności kontrolnych prowadzonych na niebezpiecznych odcinkach dróg, w miejscach gdzie nie ma możliwości posadowienia stacjonarnych urządzeń rejestrujących. Są również kierowane na odcinki dróg wskazywane przez lokalne społeczności, jako miejsca zagrożone wystąpieniem niebezpiecznych zdarzeń drogowych, spowodowanych przez niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – informuje jednostka.

Całą modernizację i rozbudowę systemu CANARD, wykonano w ramach projektu, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Inwestycja pochłonęła 183,6 mln zł, z czego unijne dofinansowanie stanowiło ponad 156 mln zł.

(żms)/CANARD

31 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze